Gå til innhold

Ferie og hygieniske forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ferie til venner av oss i sommer. Jeg vet at de ikke er av den overrenslige typen. Kjøleskapet er nok ikke skinnende rent og benkeplatene og skjærefjølene er nok ikke akkurat skrubba. Vil jo ikke virke helt hysterisk, så det jeg lurer på er om litt labert renhold er farlig for babyen i magen. Føler jo at jeg ikke kan begynne å vaske kjøkkenet dems heller. Det ville jo være frekt. Kan jo selvfølgelig passe på at jeg ikke spiser av ei fjøl som det er skjært rått kjøtt på, men kan jo ikke unngå å spise. Føler ikke at jeg kan unngå å dra heller. Ungene gleder seg til ferien.. Listeria får man vel bare av fordervet/dårlig stekt mat og da må det vel noen mengeder bakterier til for å bli syk. Det er vel ikke nok å bli syk av at maten har ligget på et skittent underlag som kjøkkenbenk, kjøleskap eller skjærefjøl? Eller kan man det? Er nok av den overrenslige og hysteriske typen selv. Det hjelper jo ikke akkurat på..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I det tilfellet du forklarer ville jeg nok vært i det hjelpsomme hjørne og vasket tingene selv etter et av de første måltidene, da gir du også en liten pekepinn til dem som dere er hos av hvordan dere selv er vant med det og kansskje de selv velger å gjøre det slik mens dere er der, er jo litt flaut om noen kommer på besøk og ikke vil spise fordi det ikke er renslig nok, det hadde iallfall jeg syntes. Og du kan jo ta en titt i kjøleskapet om du ser en flekk eller to kan du jo ta fillen og tørke det vekk med en unnskyldning om at du så det var litt sølt... men alt er jo relativt. litt dumt å begynne å vaske viss kjøleskapet ikke ser ut.....

Selv vasker jeg det meste i oppvaskmaskinen for da vet jeg at bakteriene blir borte ( 60 grader ) ellers kan du jo spørre forsiktig når dere rydder av om du skal legge det i oppvaskmaskin eller om ting blir vasket for hånd.... ikke uvanlig eller uhøffelig i det hele tatt......

Lykke til iallfall.....

Skrevet

Ja det er nok best å være veldig hjelpsom med matlagingen. På den måten har man jo litt mer kontroll. Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...