Gå til innhold

Dere som er/har eller har hatt dagmamma!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om dag mammaen er syk, hennes barn er syk og hun derfor ikke kan ha dagbarn. Skal dagmammaen da ha betalt???

Samme om hun er på ferie en dag (langhelg, som ikke var avtalt på forhånd) Skal hun ha betalt for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ann på kontrakten. Normalt med lønn ved sykdom tror jeg. Hvis dagmamma tar seg fri en dag utenom plan er jo det skulk og skal ikke betales, om barnet tar fri en dag uplanlakt skal det normalt betales.

Skrevet

Vi har ingen kontrakt. Det var enklest sånn iom at hun bare skulle ha ungene i 2,5 mnd.. Hun begynte igodt ute i april mnd, menfikk betalt for hele mnd. Måtte bort noen dager pga syk mormor. Så kom mai vi hadde mye ferie itillegg til rød dagene, hun hadde eksamen (som var zvtalt på forhånd, bare at det ble en dag ekstra) Fikk betalt for full mnd. Nå dennemnd har hun vært syk tre dager + en "skulk" dag (gav beskjed fredag før pinse, hun"trodde" det var fridag tirsdag så dem hadde bestilt ferie til danmark.)

Vi syns det begynner å bli en del dager vi har måttet være hjemme med barna (itillegg til dems egen sykdom) ser litt uproft ut på jobb, så vi sa at nå måtte vi nesten trekke henne i lønn for et par dager. Noe hun selvfølgelig IKKE er enig i ......

Skrevet

her betaler vi fult pr mnd om dagmammaen er vekke eller syk.

har hvit dagmamma, det har litt å si..

Skrevet

Men poenget her er jo, kan en dagmamma være så mye bort hun bare vil og likevel få fullt betalt? Virker helt ulogisk for meg....

Skrevet

Spørs hvordan kontrakt man har, men når dere ikke har det, kan du ihvertfall trekke dagene hun har "tatt" fri. Når hun eller barna er syke har man jo de 10 dagene, men dette er jo vist hun hadde jobbet hvitt.

Skrevet

Sånt må dere avtale på forhånd. Vi har fastpris og fast antall timer i mnd. Blir det mindre får hun likevel minstesummen som er avtalt. Blir det mer får hun timesbetaling.

Skrevet

Nei, hun skal ikke ha betalt. Hadde deres barn vært syk derimot så skulle hun hatt lønn. Dessuten har dere jo vært snill med henne og gitt henne full lønn tidligere når hun ikke skulle ha hatt det. Tar hun ferie skal hun ikke ha betalt, men tar dere ferie så må hun få betalt.

Skrevet

I kontrakten vi hadde med dagmamma var det slik at om hun tok fri, hadde syke barn eller var syk selv fikk hun ikke betalt. Var det derimot fravær pga barnet var sykt eller uforutsette "fri" dager som ikke var avtalt på forhånd fikk hun betalt.

Skrevet

Jeg har vært dagmamma. Fikk ikke betalt når jeg eller mine barn var syke - fikk betalt når dagbarnet var sykt eller borte av andre grunner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...