Gå til innhold

Jeg har så uutholdelig vondt nå :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget med nyrebekkenbetennelse (uke 23) og flere urinveisinfeksjoner tidligere i svangerskapet. Nå har endelig urinveisinfeksjonen forsvunnet for godt tror jeg. Har termin den 14. juli. Men forrige uke ble jeg lagt inn på sykehuset fordi jeg fikk så utrolig vondt i høyre nyre, de tok ultralyd og så at jeg hadde utvidet nyrebekken (hydronefrose). Siden det er så kort igjen til termin valgte de å ikke sette inn stent for å avlaste nyrebekkenet (det er dette de vanligvis gjør). Men nå går jeg og har konstant vondt i høyre side - vondt uansett hva slags stilling jeg sitter, ligger eller står i. Å gå er helt jævlig. Hva om ungen ikke vil ut og jeg må gå sånn her til jeg blir satt i gang etter overtidskontroll på slutten av juli? Åhh. Vet ikke hva jeg skal gjøre, blir bare mer og mer utslitt, får ikke til å sove noe særlig heller. Vil jo være i form til fødsel, men om det fortsetter sånn her kommer jeg jo til å være helt ødelagt!? Føler ikke at de tar meg seriøst på sykehuset heller.. Er dette god nok grunn til å eventuelt bli satt i gang? Vet ikke hvor mye lenger jeg orker det her :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen som svarer deg? Jeg vet dessverre ikke svaret her, men vil hjelpe deg med å holde tråden oppe... Lykke lykke til. Klem

Skrevet

Det kan være god grunn til å bli satt i gang ja. Det hender de gjør det når mor rett og slett lider under svangerskapet. Det e jo heller ikke bra for babyen at du har det vondt...dessuten så e det ikke lenge igjen til terminen din heller, så ser ikke problemet der:)

Snakk med jordmoren og/eller legen din og gi deg ikke før de virkelig forstår hva du gjennomgår. Man kan jo ikke ha det slik heller. Evt kan du jo prøve krykker når du går om det e noe hjelp? Off...aner jo ikke hvordan du har det, men min dypeste medfølelse til deg.

Lykke til, og håper det ordner seg til det beste for deg:)

Skrevet

nei, ikke foreløpig .. takk for hjelpen ;)

Skrevet

håper jeg får hjelp altså! mamma er jo helt på tuppa også :P hehe, så tar med meg henne på sykehuset hvis jeg stikker dit.. jordmora mi har ferie og legen min liker jeg ikke, så sykehuset er vel eneste utvei.. ringer føden etterpå :) bare slappe av litt først :P orker ikke stresse ned dit helt enda.

tror ikke krykker funker helt :P hehe, men når jeg hadde nyrebekkenbetennelse funka det faktisk med rullestol de siste dagene når det ikke var som verst. men er jo så flaut å trille rundt i rullestol når det ikke er verre enn utvidet nyrebekken :P hehe. usj, nå har jeg fått sånn skikkelig halsbrann at på til :P typisk!

takk, for svar :) oppmuntrende! jeg skal få de til å høre på meg, og om de ikke gjør det så får mamma gjøre det :P haha.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Har du nettopp bytta nick?

De setter jo igang ved ekstrem svangerskapskløe, så siden du har ekstreme smerter så skulle du i alle fall få en vurdering. Er vel ei uke til du er fødeklar, og da er det mer positive til igangsetting.

Skrevet

jaa, bytta nick for noen dager siden ;)

klarer å gå sånn her litt til, men ut juli orker jeg ikke tanken på en gang! er fødeklar fra og med lørdag, og vil ikke ha minsten ut før da ihvertfall :P

Skrevet

Fra og med uke 37 så regnes ikke babyen for prematur lenger, så om du holder ut til da så e de nk mer velvillige til å hjelpe håper eg:)

Stakkar...dette ødelegger jo litt av gleden ved det å gå gravid for deg... Få deg en rullestol du hehe..Skal ikek føle deg dum fordi du lindrer smertene dine, og det e jo ingen andre som vet nøyaktig hvorfor du bruker rullestol hehe;)

Skrevet

holder ut tanken på å gå til uke 37 ja, men uke 42 osv. blir litt for mye :P

holder meg heller hjemme enn rullestol :P haha. har ikke mye å gjøre ute heller, men føler meg jo litt dum når jeg går bøyd i ryggen som en gammel dame når jeg er ute med bikkja! har fått en del rare blikk de siste dagene .. hehe :P

Skrevet

Skjønner eg godt at du ikke orker tanken på:)

Haha ja eg ser det for meg...men uff...skal ikke le av dine lidelser;) Har aldri hatt nyrebekkebetennelse selv... nærmeste eg kommer e uvi, og det setter en ikke ut av spill akkurat:P Håper så inderlig at du får føde tidligere:)

Skrevet

kjære vene seriøst?? jeg plagdes med dette med nr 1,fy flate hvor vondt det er. klarte meg ikke uten smertestillende nei.. fikk satt inn stent til slutt da,men jeg var rundt 27 uker. men ikke gi deg du kan ikke gå sånn vettu. huff,føler meg deg!!

Skrevet

Huff kjenner meg igjen her... Ble lagt inn for ikke så lenge siden, med det samme som deg.. utvidet nyre på høyre side.. guuuuud hvor vondt.. fikk smertestillende på sykehuset.. da var jeg i himmelen... Etter 3 lange kjedlige dager, fikk jeg vite hva de ville gjøre.. om de evt. skulle gjøre noe...

Legene og urologer bestemte seg for at det ikke skulle gjøres noe.. Nyren var 2 cm.. jeg var alså i gråsonen.. over 3cm, da ville de vurdert å sette inn sånn dren som du nevner...

Det som er så dumt er at det ikke finnes noen gode løsninger.. For det drenet er visst SINNSYKT ubehagelig å gå med, og det er jo et "infeksjonssår" .. alså man har lett for å få infeksjon/betennelse .. og blæren vil bli plaget av det drenet... Å gå på maaaaasse smertestillende hver dag, vil jo hverken være bra for barnet eller deg..

Jeg har faktisk blitt litt bedre etterhvert.. noe jeg ALDRI trodde jeg ville bli.. Jeg får forsatt sånn "akutt" vondt i siden.. og det er grusomt vondt.. Men de er der ikke hele veien, slik de var en periode.. jeg kunne jo ikke gå, for det var så vondt.. uansett hva jeg gjorde, så verket det..

Nå kommer det sånn avogtil.. Men jeg har fått paralgin forte, som smertestillende.. disse skal jeg ta dersom jeg får skiiiiikkelig vondt..

Grunnen til at ingenting ble gjort med meg, var at hun legen mente at så langt som jeg var på vei nå.. (da var jeg 29 uker), så ligger babyen og livmoren såpass langt nede? at den har lett for å presse på den ene urinlederen.... men etter hvert som ukene går, så vil livmoren liksom forme seg og vokse seg oppover, slik at det vil bli mindre trykk på urinlederen... og babyen vil da også legge seg på en annen måte...

Forstår så godt hvordan du har det.. disse smertene er helt GRUSOMME.. og jeg unner ingen dem... =(

Men dersom du er så plaget hele veien, så ville jeg prøvd å mast meg til å bli igang satt.. for jeg heller hadde ALDRI klart å gått rundt i flere uker slik som jeg hadde det, da jeg hadde det som verst.. Det var helt forferdelig!!!!

Har fått tips om at man skal legge seg på venstre side når disse smertene kommer, slik at man letter på trykket fra høyre urinleder...

Dette hjelper iallefall litt hos meg.. Jeg prøver så godt jeg kan uten smertestillende.. men når det kommer som verst MÅ jeg ha...

Viss disse smertene kommer tilbake like hyppig som før ,så kommer jeg ikke til å nøle med å mase meg til noe.. for slik kan jeg bare ikke gå rundt.. !!! Derfor, stå på ditt, og få snakket med noen!! Slik kan du ikke gå rundt!!!

Lykke til!!! Og god bedring.... føler med deg=( Vet hvor vondt det er!!

En god klem fra meg ....

Skrevet

dytter litt slik at du ser du har fått svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...