Gå til innhold

Trenger hjelp av dere flinke kakebakere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å bake sjokoladekake i sånn der cacas-form (bamseform), men det gikk ikke helt bra. Trenger derfor noen gode råd....

Første problem: Kaken hever veldig på midten, noe som gjør at den ALDRI blir ferdig stekt.

Andre problem: Den hever ikke noe særlig på sidene, så der blir den jo ferdig stekt lenge før resten av kaken. Den blir derfor ganske hard rundt kanten, og det er jo ikke noe særlig godt. Hvis jeg lager i vanlig langpanne, pleier jeg å skjære av kanten, men det kan jeg jo ikke gjøre på bamsen....

Er det overhodet noe håp om at jeg kan få dette til, eller er alt håp ute for meg?? Kanskje det er noen kaker som er lettere å få til enn andre i sånn form???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hende du har den for høyt i ovnen eller for sterk varme!!

Skrevet

Det der skjer med mine kaker også...

Skal de stekes nederst i ovnen??

• 5 måneder senere...
Skrevet

følger det ikke med oppskrift på den formen da??jeg har hjerte og hadde ikke annet problem enn at jeg smurte den litt lite...fant ikke noe vettugt svar på cacas.no heller...men tipper nok at du sjokksteker kaken...prøv å skru ned varmen,sette den lavere og la den steke sakte og lenger...bruk stekepinne for å sjekke når opprinnelig tid er ferdig,er den fortsatt bløt inni lar du den stå 5-10min før du sjekker igjen,fortsett sånn til midten av kaka er ferdig stekt...når du har tatt den ut av ovnen er det viktig å la den hvile ca10min for at den skal få satt seg skikkelig...resten kan du sikkert...lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...