Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Hvordan er formen nå, og hvor lenge siden var fødselen? Jeg lurer dessuten på hvordan svf ble oppdaget, og hvordan fødselen gikk.....
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 14 uker siden fødsel, formen er bedre enn noen gang! Svf ble oppdaget på rutinekontroll rundt uke 33. Jeg hadde eggehvite i urinen og høyt bt. Ble derfor bedt om å komme på sjekk hver uke framover. Bt steg for hver gang, eller så holdt den seg stabil. Rundt 145/100. I uke 37 hadde jeg +5 i ødem og 167/115 i BT. Noe måtte gjøres.. Ble sendt på sykehuset for stripping. Hadde ingen åpning.. Ikke moden heller. Etter strippinga fikk jeg en 1 cm åpning. Hvis ingenting skjedde uka der(dette var på en mandag) skulle jeg bli satt igang neste mandag. 2 uker før termin. De ville jo at det skulle skje så og si naturlig. Tirsdagen etter gikk slimproppen og natt til lørdag var poden ute ) Fødselen gikk vel så bra! Alt gikk knirkefritt fram til da han skulle ut. Hadde veldig lav puls.. Han kom ut nærmes livløs og navlestrengen rundt hodet ett par ganger. Han fikk en slange i halsen og sugde opp diverse slim osv.. Vet ikke hva mer de gjorde.. jeg var så omtåket. Men han var en frisk og sunn gutt på 3900 gram og 53 cm
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 hei..er 2 mnd siden jeg fikk mine.. jeg hadde høyt bt fra ca uke 30,men ikke no proteiner..men rundt i uke 34 hadde jeg plutselig 4+ på proteiner og 160/120 i bt..så ble da lagt inn og skjekket masse de 3 dagene jeg lå der før fødsel..så da jeg var 35+0 sa legen at de ville ha bebisene ut pga jeg hadde det sånn jeg hadde det..og da ble det ks et par timer etterpå..jeg hadde høyt bt i flere uker etter fødselen og har fortsatt proteiner i urinen,men jeg er i flott form=) ubehaglig pga ks da..men sånn er det=) jentene mine veide 2350 og 2435,de var 46cm lange..=) jeg ble skrevet ut 6 dager etter fødselen og ungene ble skrevet ut etter ca 3 uker..
Tutekoppen Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Det ble oppdaget på rutinekontroll hos jordmor i uke 31. Hadde mye proteiner i urinen og veldig høyt blodtrykk. Ble lagt inn på obs. post for gravide og ble liggende der til jenta ble forløst ved keisersnitt i uke 34. Da hadde morkaken blitt så dårlig at babyen ikke fikk nok næring. Hun veide 2110 g og var 43 cm da hun kom til verden. Vi fikk reise hjem etter 5 dager. Hun er nå 4 mnd og veier 6 kg og er 62 cm lang. Alt har gått kjempefint etterpå:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå