Gå til innhold

ammingen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har jeg 23 dager igjen til termin, og jeg har nesten ikke fått større pupper i det hele tatt! det er så rart, for jeg fikk råmelk i uke 14, så jeg trodde ikke dette kom til å bli noe problem.. men nå begynner jeg å lure litt på om jeg kommer til å klare å amme i det hele tatt siden jeg tydeligvis ikke har fått noe melk. noen andre som har opplevd dette? når både min mor og søster var gravid hadde de økt betraktelig i bh-størrelse før termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du kan ta det med ro!

I forrige svangerskap fikk ikke jeg heller noe større bryster. Brukte samme bh-størrelse hele tiden. Ingen problemer med ammingen. Brystene ble kjempestore og sprengte på dag 4 etter fødsel, når melken kom for alvor, men det justerte seg slik at de etterhvert ble helt normale igjen.

Så jeg gikk ikke rundt og var Dolly Parton, men hadde nok melk og vel så det. Jenta mi ble god og rund ved fullamming.

Pass på å få hjelp på barsel med å legge barnet riktig til brystet, og amm ofte slik at du stimulererer melkeproduksjonen. Så skal du se at det går riktig bra. Det er ikke størrelsen det kommer an på!

Lykke til!

Skrevet

ok, tusen takk for svar! det var ganske betryggende å høre=) da satser jeg på at jeg får melk jeg også da, hehe:D

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har ikke lest alt som finnes av bøker og blei derfor litt overrasket da jeg på svangerskapskurs lærte at det normalt ikke er melk i brystene de 3 første dagene etter fødselen. De dagene får ikke den lille noe mat, og de er laget til å tåle det. De skal ned ca 10% av vekten disse dagene frem til melken kommer. Frem til da skal de bare suge og suge så produksjonen kom i gang

Må nesten få fortelle om et program jeg så på TV for mange år siden. Der var det ei som adopterte en liten baby. Hun tapet fast et rør fra melkeflasken til brystvorten. På den måten fikk hun babyen til å suge. Og etter en stund hadde hun melk, uten å ha gått gjennom et svangerskap

Fantastisk ikke sant

Skrevet

Om amming har jeg bare en ting å si - det er hard jobbing for veldig mange, så be om all den hjelpen du kan få!

Jeg hadde for lite melk, men ingenting før fødselen kunne ha gitt meg noen pekepinn om det, fikk litt større pupper og råmelk. Og når brystsprengen kom tredje dag, var jeg sikker på at nå ordnet det seg. Fikk til ammingen til slutt, men minstemann var bare for sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...