Gå til innhold

Angående sykemelding/ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga bekkenløsning, kommer til å være det fram til permisjonsstart. Har termin i august. Får derfor ikke tatt ferie i sommer. Kan jeg da "plusse på" både ferie fra i år og ferien for neste år etter permisjonstidens utløp, eller får jeg betalt ut noe av det? Noen som kjenner reglene godt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg vet er at man ikke har rett på sykepenger på feriedager... Men det hjelper deg kanskje ikke:S

Skrevet

Du kan ta ut ferien etter de første seks ukene etter fødsel,og da forskyver du jo på permisjonen din:)

På min jobb får vi ikke overført ferie til året etter, ikke alle 5 ukene iallefall.

Skrevet

Det høres logisk ut! Takk for svar.

Skrevet

Varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass. Noen utbetaler det, mens på noen steder får du overført til året etter. Jeg har valgt å få det utbetalt i januar 08. Greit med litt ekstra penger etter julestria...

Skrevet

du får ferie til gode... den kan du ta f.eks når far tar sine permisjonsdager..

Skrevet

Er sykemeldt i hele ferien min. Ifølge arbeidsgiver får jeg ferien igjen nå i høst, og kan overføre to uker til neste år om jeg søker. Og det plusses på permisjonstiden, dvs. at permisjonen stopper opp de ukene jeg tar ferie. Og får lønn istedet for permisjonspenger, de ukene jeg har ferie..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...