Gå til innhold

Jeg har kjøttdeig, løk, ost og pannekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å lage gratinerte pannekaker, har aldri gjort det før. Men jeg har ikke noe saus da, og da blir det vel litt tørt og tamt?

Noen gode ideèr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du ingen gryterett liggende heller?? Meksikans eller orientalsk gryterett er supert i gratinerte pannekaker :)

Skrevet

Nei, har dessverre ikke det.

I skuffen ligger det tomatsuppe, hvitsaus, kjøttkakesaus og bernaise, dårlig utgangspunkt går jeg ut i fra? :)

Skrevet

Hvit saus kan funke, det, om du tilsetter masse krydder, chili og helst noe tomatbasert - ketchup til nød.

Skrevet

Har du ikke tomatpure? Hvis ikke hadde jeg tatt tomatsausen.

Nå fikk jeg også lyst på det :-)

Skrevet

Mente tomatsuppe. kan jo lage den med halvparten av vannet? Og koke kjøttdeigen inn i den?

Skrevet

Ja, det kan kanskje funke med tomatsuppa ja, ikke dumt.

Det skader jo ikke å prøve, ungene får vanlig pannekaker, så det er i tilfelle bare meg og gubben som blir skadelidende, hehe.

Tusen takk for tips!

Skrevet

Jeg er supermisunnelig. Noe av det beste jeg vet. Æsj, må jeg ut å handle igjen? Kos dere :-)

Skrevet

Takker for det! :)

Jeg orket ikke ut å handle, derfor ble det å skrape sammen det som fantes i kjøpeskap og skap :)

Skrevet

Har du ketchup, eller tomatpurre kan en lage en veldig ok saus. Spe med vann, eller aller helst melk så den blir litt kremete så tar en så mye oppi som en ønsker. Kryddre kjøttdeigen med det krydderet en har, basilikum, gressløk, oregano, grillkrydder, paprika krydder ta det en har i skapet og smak til etterhvert.

Hvitsaus er deilig i pannekaker, har laget en tykk hvit saus med skinke (eller var det pølser mon tro) Men det var kjempe deilig, min mann ble veldig overrasket siden han var veldig negativ til hvitsaus til panne kaker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...