Mamsen og lillegutt! Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Leste et sted at viss man har brukt prevensjon også slutter med det for en vil ha barn, kan noen rett og slett ikke få barn, pga kroppen er blitt "ødelagt" av all det hormon forstryrrelen prevensjon kan føre til. eN blir rett og slett sterilisert på en måte. Noen som har opplev dette? At en ikke blir gravid selv om en har sluttet med prevensjon?
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 har ikke hørt om det... har selv gått på ppillen i over 7 år, og ble gravid på føste forssøk... ( nå skla d sies at jg testet meg i dag og har ikm i morgen) men det var da en pos. test.. så muligheten er der!!!
Mamsen og lillegutt! Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2007 Har hørt noe snakk om det, men har ikke satt meg inn i det :-) Du er nok gravid to+1. positiv er positiv. Har du to barn fra før forresten? siden det står to + 1
Jordbæret <3 Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 min gynekolog sa at ved bruk av vanlig spiral, kunne mine eggeldere bli gjengrodde fordi at den avleirer litt kobber under bruk. Ellers har jeg ikke hort om noe slik. Men jeg må jo si at jeg har tenkt tanken på hva som skjer med kroppen vår når vi propper den full av hormoner som ikke skal være der. Men så igjen, jeg vil jo ikke yngle uhemmet :-)
Madam-mim Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Jeg brukte p-sprøyta i 4 år, slutta for to år og to mnd siden. jeg har ikke hatt eggløsning eller menstrasjon siden jeg slutta på den..... så ja det kan føre til ufrivillig barnløshet. bittert!
Silkemage Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Jeg brukte p sprøyte for en del år tilbake. Slutta med denne da jeg raste opp i vekt, 17kg på et halvt år. Slimhinnene ble tynne og såre også. Så siden da har jeg brukt pillen, yasmin (ca 4 år). Slutta med denne tidlig i aug 2006. Ble ikke gravid før slutten april i år, men hadde en SA. Hvorvidt det er prevensjonen som har skyld i denne lange prøvetida vet jeg ikke. Men tror nok ikke at pillen henger i kroppen lengre enn max 3 mndr etter slutt. At prevensjon ødelegger kroppen er jeg ganske sikker på at den ikke gjør. Hadde den det ville det ikke blitt solgt. Alt er jo nøye utprøvd og kontrollert før det blir lagt ut på markedet. Når det gjelder p sprøyta igjen da, så synes jeg at legen har plikt til å fraråde sine pasienter å ta i bruk denne, fordi det er kjent at det kan ta lang tid å bli gravid etterpå.
beby?? Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 jeg brukte å p sprøyte i bare tre mnd, aldrri mer. jeg brukte halvannet år på å få mens tebake å 2 år på å få mens i rikti sykluss....
Dizzie_mortil3 Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Tja... Da jeg var gravid utenfor livmoren, ble jeg spurt om jeg hadde brukt spiral. (Og det har jeg...kobber) Det er velkjent at spiral kan føre til økt tendens av graviditet utenfor livmor hvis man først blir gravid med spiralen inne, men gynekologen mente at det ganske nylig var reist spørsmål ved om bruk av spiral kunne føre til økt fare for EXU også etter at spiralen var tatt ut. Jeg endte opp med en eggleder mindre, og ikke vet jeg om den andre er tett, for gravid har jeg ikke blitt siden det.
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Jeg begynte med p sprøyta oktober 02 og slutta med den september 03 og jeg fikk ikke mensen tilbake før juni 04 :/ P sprøyte er IKKE bra bare for å si det... :s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå