Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar dere noen vitaminer? Hvem? Fikk beskjed om at jeg skulle begynne å ta D vitaminer? Har de det i butikken eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar bare tran(kapsler). Det er D-vitaminer i det.

Ellers er det D-vitaminer i ekstra lett melk, i tillegg til at du lager det selv når du er ute i sola.

Skrevet

De beste vitaminene får du ikke i form av piller, men av kostholdet. dersom du spiser rikelig med grønnsaker og frukt. Og gjerne fisk enten på skive, i salat eller i middager 4-5 ganger i uken, får du det tilskuddet du trenger. Det finnes forskjellige "sammansetninger" av vitaminer i butikken. Hvis du er mye sliten og trett, anbefaler jeg Floradix formula, som inneholder vitaminer og mineraler (blant annet jern, b og c vitaminer). De dagene du ikke spiser fisk kan du supplere med en trantablett :)

Skrevet

Forresten... fosteret suger til seg de vitaminene og mineralene den trenger. Dersom du har fot lite i kroppen, behøver det ikke bety at forsteret er i underskudd på det. Den har bare vært lur og "stukket" av med ditt overskudd :)

Skrevet

Trankapsler tar jeg, også tok jeg folat de første månedene

Skrevet

jeg tar omega 3, folat + jern. Hadde lavt jernlager før jeg ble gravid (er blodgiver), men nå er nivået greit igjen så jeg kan slutte med jern. Lurte på å slutte med folat også, siden jeg er 13 uker i dag.

Det kan være lurt å ta multivitaminer når man er gravid, så tenkte jeg skulle kjøpe en ny boks med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...