_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 I over 2uker nå har jeg slite med sånn bankende hodepine, er så ille at tårene triller. Ringte legevakta her en kveld for og høre o jeg kunne ta meg to paracet men ho sa at jeg ikke burde. Hva skal jeg gjøre?? Jeg drikker MASSE vann, føler jeg drukner jo (( Ååååå vær så snill noe og hjelp meg, dette er så grusomt ille ( + at jeg sliter med allergi på sida og jeg er avhengig av zyrtec men kan ikke ta de sa legen til meg siden jeg er gravid.... Please noen hjelp hønemor ??????? Da er jeg deg/dere evig takknemmelig ))
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 du kan ta paracet når du er gravid. sikkert ikke helt bra å ta smertestillende, men du skal jo ikke gå å plages heller. det er ikke bra for babyen at mamma ikke har det bra.
ano`num *17.03.10* Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Frisk luft. Om du ikke orker å gå ut, hjelper det å lufte også. I vedlegget til paracet står det at gravide kan ta inntil anbefalt mengde. Er Ibux gravide er anbefalt å ikke bruke! Zyrtec kan gravide også bruke. Ta heller en prat med de på apoteket, enn legevakten! De har ofte mer peiling på medisiner og gravide.
Dille og knærtn Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Man kan ta paracet når man er gravid, selvsagt med måtehold da... Jeg var plaget med hodepine i begynnelsen av svangerskapet, men ettersom ikke paracet hjalp på meg, anbefalte legen min fenazon koffein. Det er smertestillende man får kjøpt reseptfritt på apoteket, og som hun mente var helt greie å bruke selv om jeg var gravid.
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2007 Ok, da tar jeg jeg to paracet for dette er ikke levelig. Her har jeg lufta i hele dag + en vifte som står på, så godt her nå ))
Brenda med 2 ute Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Kjære vene, ta deg paracet du. Det er helt greit. Skal passe seg for og ikke ta for mye for da kan akkurat hodepinen komme for at du ikke tar paracet. Legen min anbefalte og sette føttene i fotbad sammen med et par skjeder med sennepspulveret colemans, prøv det=) Det funka på meg=) Jeg har vært plaget med fryktelig hodepine hele svangerskapet frem til nå, er nøye med og drikke vann og ta paracet når jeg trenger. Sover når det smyger seg på. Lykke til
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2007 Ok takk jenter ))))))
Tigermor. Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Et annet tips som funker på meg visst ikke hodesmertene er for intense er å smøre på peppermynteolje i panna/ tinningene. Vet ikke hvorfor det virker, men det kjøler ned huden (blir skikkelig kaldt) og så forsvinner smertene =)
_hønemor_til_4_nydelige_ Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2007 Hvor får jeg kjøpt den? Fin termin du har )))) hihi
ømeb Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Jeg ble veldig plaget med hodepine da jeg sluttet med folat/b-vitaminer etter 1.trimester. En venninne tipset meg om at b-vitaminer skulle hjelpe mot hodepine under graviditeten. Da begynte jeg med 2* Solaray Mega-B-stress (fra helsekost) daglig. Hodepinen forsvant. Da jeg gikk tom tok det noen dager før jeg fikk kjøpt ny boks, og hodepinen kom tilbake. Den forsvant da jeg begynte med b-vitaminene igjen. Verdt et forsøk! God bedring og lykke til videre i svangerskapet!
Yo mama has a smelly belly! ;) Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Lurer på hvor legevakta har fått lisensen sin fra.. Postordre kanskje.. Paracet kan du fint ta, du kan også ta paralgin forte i korte perioder. Zyrtec er det visst ikke forsket nok på i forhold til graviditet, så det er litt usikkert om det har noe å si for fosteret eller ei. Det fins ihvertfall allergitabletter du kan ta når du er gravid, men jeg husker ikke hva de heter. Ring fastlegen din og spør du.
Tigermor. Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Takk det samme hønemor =) Peppermynteolje får man kjøpt på helsekostforretninger, og kanskje på apotek?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå