Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Jeg og samboeren min hadde foreldrene mine på middag her for første gang. Hans og mine foreldre hadde ikke møttes da, men da svigermor fikk vite at de skulle komme hit inviterte hun seg selv. Da hun sa det trodde jeg bare hun tullet, så jeg spurte lattermildt om hun også skulle ha middag. Det skulle hun ikke, men hun og svigerfar skulle komme på kaffe etterpå. Det var jo bra at våre foreldre møtte hverandre, men jeg syns det var drøyt å invitere seg selv. Hva syns dere?
vero86 Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Hun kunne jo ha spurt om hun kunne komme synes jeg. Men jeg tar det som et tegn på at hun ville møte foreldrene dine.Det er jo koseligt:)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Synes ikke det var det spor rart at hun ville komme! Hvorfor kunne dere ikke bedt de også da? Har dine foreldre eneretten på å komme på middag? Hun må jo invitere seg selv når ikke du gjør det! Pinlig for deg synes jeg........ Og skamfullt å ikke invitere svigermor.........
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Dette er utrolig frekt gjort! Det er DERE som skal bestemme i hvilket tempo dere vil introdusere dem for hverandre. Virkelig! Det hadde vært helt naturlig å først ha ett foreldrepar på besøk, og deretter det neste. Så kunne dere jo ha introdusert dem etterhvert, om det passet seg sånn. Jeg har en sånn svigermor selv som vil styre ting nøyaktig slik hun vil ha det. Det er ganske fornærmende at hun tar styringa og dermed impliserer at mine meninger ikke har noen verdi, og jeg er i midten av tredveåra, og vet godt hva som sømmer seg og ikke. I begynnelsen lot jeg henne få vilja si, for jeg trodde hun ville gi seg da. Det var helt feil, for etterhvert ville hun diktere absolutt alt! Hun legger seg opp i diskusjoner om hva vi skal bruke penger på, og hva det skal være, og det har ført til mang en krangel mellom meg og mannen min. Nå har heldigvis han også fått opp øynene for hva som egentlig skjer, og vi har begynt å begrense kontakten med henne veldig. Det er trist, men bedre enn at hun får styre våre liv. Du må sette henne på plass så snart som mulig. Prøv med noen syrlige meldinger først, f.eks,: "Ja, jeg har lagt merke til at du er glad i å bestemme veldig selv," O.l.. Hvis hun ikke catcher det får dere være mer direkte, og si rett ut at dette må dere virkelig få bestemme selv. Det er samboeren din som burde si dette, siden det er hans mor, men ikke vær redd for å smelle fra litt selv også. Hvis du ikke korrigerer dette nå har du antakligvis maange års slit foran deg, slik jeg har hatt. Lykke til! X
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 for meg virker det som om mora til samboeren din tror at hun har rett til å bosse med deg fordi du bor sammen med ungen hennes...hvor gammal er han egentlig.. dette er veldig farlig for deg og samboeren din sin fremtid og lykke..er enig med hu over..sett ned foten og sørg for at sambo også fatter dette..lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå