Gå til innhold

jaffal og vaffal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får assosiasjoner til gammeltantebesøk på et eller annet merkelig sted i landet, hvor jeg må proppe i meg vafler med brunost. Hva er det med dette syke språket? Det heter "iallfall" og "ihvertfall", o vantro slaver av short message system. Dere sparer ikke bokstaver (les: penger) ved å skrive oppspiste ord på et nettforum, det er bare på mobilen. Dette idiotspråket irriterer meg mer enn det å pelle fastlimt brunost fra ganen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det heter vel " i allefall", " i hvertfall" og "pille"

Skrevet

Ne-ei ...

"I alle fall" og "iallfall" er sidestilte former. Din variant finnes ikke.

"I hvert fall" er korrekt.

"Pelle" og "pille" er tillatt, begge to.

Skrevet

Njet babushka. Det heter "iallfall" og "ihvertfall". Sistnevnte kan også skrives "i hvert fall". Jeg skriver peller, serru, for av og til bruker jeg min egen dialekt. Små doser er ok, ikke de horrible vendingene som *grøss* jeg brukte i overskrifta. :-)

Skrevet

Skrev til hun med det musikalske nicket. :-)

Skrevet

Hehe, Juniprinzessin, du er i støtet her nå, ser jeg!

Skrevet

Noen ganger får jeg en trang til å være gruzomt pirkete, meine Freundin! Det gjør meg herlig zvett. .-D

Skrevet

Kan du låne meg en flyttedverg eller to? Pakker ned kontoret og vil overhodet ikke beskrive meg som "herlig" zvett...

Skrevet

Væffal ...hehe!! Faen da? Jammen? Sukk..

Skrevet

Jeg kan vel sitte på min røde divan en stund og la de to bærerne mine få bryne seg på annet enn dronningtilfredsstillelse (de har trent på mullaløfting tidligere, tror du det er en fordel?)

Skrevet

Det tror jeg. Hver eske kan veies inn på ca 2 Krekar.

Skrevet

Bare eskene ikke protesterer, så skal nok det gå bra. Har sendt dem med Rudolf, da nissen og jeg endelig har skværet opp. Gjenforeningen endte forresten med gedigen fyllafest, så Rudolf var litt rødere på nesa enn vanlig imorges. Han var litt vinglete under takeoff, men jeg utstyrte ham med GPS, så han skal finne fram til deg. Bare ikke veiv med noe rødt for å dirigere ham inn, han er svært ærekjær og har dessuten en okse i slekta på farssiden. Or so he says.

Skrevet

"Hvertfall" og "hvert fall" betyr to forskjellige ting.

Skrevet

I hvert fall på rassen kan du ihvertfall risikere å brekke halebeinet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...