Gå til innhold

trodde juni var skattefri jeg.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

men det var den tydeligvis ikke. har 50 % uføre, så får fra nav.

Har alltid fått skatterfritt i juni før, er det noe nytt nå?

håper noen vet , for hvis det ikke er riktig, kommer jeg til å sende e post til nav, for å undersøke...de er jo eksperter i å gjøre feil....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg ALDRI hørt om.

Feriepengene er skattefrie, men vanlig arbeidsinntenkt må du betale skatt av.

Skrevet

Man betaler halv skatt i desember, men jeg har aldri hørt om at man ikke betaler skatt i juni.

Skrevet

Feriepenger er ikke skattefrie. De bare ser ut som "skattefritt" fordi du først betaler skatt i etterkant. Altså når du skal beregne ligningen for 2007 (vinteren 2008), så vil du se at brutto årsinntekt er all arbeidsinntekt + feriepengene du fikk utbetalt i 2007.

Skrevet

juni og desember har vært skatterfri...har lønnslipper på det....

men men...sikkert noe nytt der også...får jo ikke feriepenger......

Skrevet

O gid det var så vel, men det har jeg aldri hørt om. Desember ja, men ikke juni.

Skrevet

hehe...det prøvde jeg også å forklare her inne en gang...men ingen som trodde på meg...

så feriepenger er ikke skattefrie....

Skrevet

Juni er ikke halv skatt, bare det at det ikke er skatt på feriepengene.

Desember er halvskatt, men det er eneste mnd.

Skrevet

Skatten du skal betale er regnet ut fra hele årsinntekten. Feriepenger er en del av årsinntekten. Men skatten er fordelt utover året, slik at man heller betaler mer alle andre måneder. Derfor er det halv skatt i desember og ingen skatt av feriepenger.

Når man får trygdeytelser er det ofte sånn at man heller fordeler skatten jevnt over hele året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...