Gå til innhold

Skal nyfødte ha pute i senga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller skal de ligge med hodet rett på madrassen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen pute. Jeg la bare et putetrekk og evt. en gulpeklut under hodet på mi.

Skrevet

Vår helsesøster anbefalte å bruke babypute, en sånn liten flat sak, for å unngå flatt bakhode.

Lillemann ble ihvertfall rund og fin i bakhodet etter at vi begynte med det.

Skrevet

Spurte om det i en putebutikk, og der sa de at de ikke skal ha pute før de er 5 måneder, men er ikke sikker på om dette er rett. Jeg har valgt å bare bruke et putevar, i tilfelle han gulper eller noe...

Skrevet

De anbefaler forskjellig på de forskjellige sykehusene. Her i Tønsberg vet jeg de anbefaler å bruke pute fra begynnelsen av.. Vet ikke hvorfor det er så forskjellige meninger om det..

Skrevet

Hmm,merkelig...Normnalt sett sies det at man ikke skal gjøre det siden barnet er så myk i beinbyggningen,men men...Folk får velge selv..jeg kommer iallefall ikke til å bruke noen pute :o)

Skrevet

Brukte og blir vell bare å bruke putevar her også :)

Skrevet

Alle sier så forskjellig, men flere og flere anbefaler å ha en liten, flat babypute pga flatt bakhode. Så jeg har kjøpt en sånn pute, så får jeg heller se det litt an etterhvert.... Er jo førstegangs, så hva vet vel jeg???

Skrevet

Jenta mi er god og rund sjøl om hu ikke har brukt pute. Ville ikke gjøre det pga nakken jeg da... Bruker fortsatt ikke pute, og hun er 11 mndr nå. Hehe men så snur hu seg litt på magen/sia, og bruker armen eller bamsen å ligge på, så ser ikke behovet riktig enda:) Men det kommer etterhvert vil jeg tro.

Brukte klut under hodet pga gulping i starten da.. Det var det eneste..

Skrevet

Der vi kommer fra, Australia, fraråder helsevesenet sterkt å bruke pute til babyen i løpet av det første året. Dette på grunn av krybbedødfaren. De er veldig fokusert på krybbedød, mer enn i Norge, opplever jeg. For å unngå ujevnt bakhode, anbefales å endre hodestilling på babyen når den sover.

De anbefaler å ha minst mulig tepper og løse ting i senga også, på grunn av k.død. Og når man bruker teppe/dyne, så skal babyen ligge med føttene helt ned mot enden av senga, med teppet festet under madrassen, sånn at de ikke har sjans til å tulle seg inn i det.

Snedig hvor ulik praksien er...

Skrevet

Gutten min har brukt pute fra dag 1 etter vi kom hjem fra sykehuset...

de sier så mye forskjelle fra sted til sted..

noen vil ha pute til den lille andre ikke..opp til hver og enkelt rett og slett :)

Skrevet

Jeg har brukt pute til alle mine 3 og kommer til å bruke det til den som kommer også. En flat pute. Bruker fra jeg kommer fra sykehus, også i vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...