Gjest -<<- Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Spis sunnere, beveg deg mer. På en måte som ikke føles som et ork, dermed vil du kunne gjøre det til en permanent livsstilsendring i stedet for en tomåneders "kur."
rampetrollet Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Legge om kostholdet -Spis grovt knekke brød med mager pålegg og masse vann. -Spis ofte, og lite (hver 3 - 4 time) -En porsjon med middag, 1 del kjøtt /fisk og 2 deler grønnsaker eller salat. -ingen snop og brus på hverdager men kos deg på lørdag:) - ha frukt i vesken slik at du du alltid har noen å gnage på om du blir sulten når du er ute. Gikk ned de 6 siste kiloene på denne måten, og det er enkelt når man bare først kommer i gang!
Monajenten Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Jeg begynte med min livsstilsendring 1. juni og i løpet av 15 dager hadde jeg gått ned 1 cm i midjen og på hoftene, og 2 cm på hvert lår. I tillegg har jeg gått ned ca. 1,5 kg tilsammen. Jeg var lei av å hele tiden lage meg hurtigmat, og bestemte meg for å endre kosthold og bli sunnere og mer aktiv. Nå spiser jeg lite og ofte, kun grovt brød, sjelden ferdigmiddager, bruker masse grønnsaker, har frukt tilgjengelig hele tiden og drikker masse vann. I tillegg har jeg blitt litt mer aktiv. Blir nok enda bedre etterhvert, men må komme skikkelig i gang. Jeg føler meg mye bedre og friskere, og er ikke så slapp og trøtt. I tillegg til at det vises på både vekt, mål og klær etter så kort tid. IKKE begi deg ut på slankekurer, piller, pulver, hurtigløsninger osv. Livsstilsendring er nøkkelen.
Dollywood Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 innta mindre kcal enn du forbruker frem til du har gått ned til matchvekt. deretter innta samme mengde som det du bruker. alternativene er: 1. innta mindre 2. forbruke mer eller det beste: innta mindre OG forbruke mer så enkelt , allikevel så vanskelig
rampetrollet Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Glemte en ting, gå masse! Jeg går til og fra jobb, sykler for å hente i barnehagen og bruker lite bil /buss. Jeg er ikke noe flink til å komme meg ut å trene på kvelden men føler det går greit når jeg gjør det på denne måten..
Golden-Angel Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har hørt at du kan spise masse salat uten om måltidene også. Og at nøtter kan også spiser som erstatning for snopp.
*Lissi* Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Jeg kuttet ned på brødmaten, og her merket stor forskjell allerede. Spiser knekkebrød med smørost. Kjempe godt. I tillegg går jeg mye og drikker mye vann.
stinky-monkey Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Nøtter er mye sunnere enn snop, men har masse kalorier i likevel, så det er ikke lurt å spise for mye nøtter heller om du vil ned i vekt! Men å gjøre pittesmå forandringer etterhvert tror jeg er lurt. Som å bytte ut skivene med knekkebrød først f.eks. Også kan man kanskje bytte ut vanlig brus med lettbrus. Også kan man gå til butikken eller jobb, barnehage osv istedenfor å ta bilen, hvertfall på de dagene med fint vær :-) Tror at man har mye mye større sjanse for å holde ut i lengden, og ikke sprekke, om man gjør små forandringer om gangen, og ikke store omveltninger på en gang!! Lykke til uansett!
Monajenten Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Jeg bare sluttet helt å drikke brus, selv om jeg var den brusoholikeren. Går lettere enn jeg trodde faktisk. Har flasker med vann stående i kjøleskapet, iskaldt, godt og lett tilgjengelig. I tillegg kjøper jeg premium juice. Er det stor forskjell på grovt brød og knekkebrød? Vil det bli enda bedre for meg om jeg kutter ut brødet og spiser knekkebrød isteden?
*bolla pinnsvin* Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Ikke slank deg. Det funker ikke. Legg heller om kostholdet
Monajenten Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 En viktig ting til forresten: Om du sprekker er det INGEN krise!!! Sånn har jeg alltid tenkt før når jeg har begynt på evinnelige "slankekurer"....hvis jeg plutselig spiser en sjokolade når jeg egentlig ikke skulle, har jeg tenkt at alt har vært ødelagt og jeg orker ikke fortsette og går dermed rett tilbake til usunn mat. Det er jo enda dummere;) Så det er ingen krise om du skeier ut engang i blant selv om man egentlig ikke skal gjøre det. "Alt" er ikke ødelagt av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå