Meg med tre små prinsesser Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Dere som har barn som bruker briller. Håper dere kan svare meg på noen spørsmål. Vi har nå vert på helsestasjonen 2 ganger å sjekket synet til storesøster. Hun er 4 år. På ene øyet så hun de 3 øverste linjene, men svarte feil på stort sett alle på 4 linje. På andre så hun litt bedre på 4 linjen, men ikke noen på linje 5. På 3D testen så hun bare den ene av 4 figurer. Hun var veldig konsentrert, så tror ikke det spillte inn. Vi har fått rekvisisjon til øyelege. Kan legge til at både jeg og pappaen brukte briller da vi var mindre. Hvor mange linjer så deres barn på testen? Så de alle figurene på 3D testen? Blir spennende å se hva øyelegen finner ut. Håper jo at hun skal slippe å bruke briller.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Min var nesten 3 år når vi sjekket synet hos øyenlege.. Hadde ikke tavle for å lese på for ho var for lita til å forstå,men hun sjela litt derfor fikk vi rekvisjon til øyenlege. Men alt var ok og trengte ikke briller. Men det hadde ikke gjort noe om hun måtte ha brukt briller. Jeg og mannen min bruker briller.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Hei, har en gutt på 7 år, som fikk briller i fjor...han så kun de 2 øverste linjene med det ene øye, og kun øverste linje med det andre...gale med andre ord!!! Han har nå brukt briller i ett år, og det går kjempe fint, pluss at han må bruke lapp på ene øyet, så han trener opp det andre... Han ser heller ikke mer enn 1 figur på 3D bildet... Tenker nok at jenta deres må bruke briller, men det kommer nok til å gå så bra så )
Meg med tre små prinsesser Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. juli 2007 Nå har vi fått innkallelse til øyelege... Har ikke fått time før 6 august. Må nok bare smøre meg med tålmodighet... Er veldig spent på hvordan det skal gå. Tar ikke så veldig tungt på det om hun må bruke briller, men er bare så redd de skal hemme henne i leken... Tusen takk for svar til dere som har svart!
Hufsla Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 de hemmer henne ikke. Min sønn på tre og et halvt har brukt briller siden han var to, og er i overkant aktiv. Du får sånne som går ordentlig bak (nesten rundt) ørene, så hun kan hoppe og stupe kråke uten å tenke på de. Han ble henvist pga skjeling, men var for liten til å bruke sånn tavle. Han hadde i tillegg tette tårekanaler, derfor ble synstest tatt mens han lå i narkose for å åpne de. Akkurat hvordan det fungerer vet jeg ikke sikkert, men Norhertnlights hadde en link på småtroll 0-1 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå