Gå til innhold

Noen som har tatt et bra spanskkurs på internett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil lære meg mer spansk. Har tatt et par kurs hos friundervisningen, men synes det gikk så tregt, og er egentlig ikke så glad i klasseundervisning, så vil gjøre det på egenhånd. Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, i grunn ikke. Jeg har sett på et par nettkurs, men de så ikke spesielt bra ut noen av dem.

Men om du har uttalen noenlunde i boks gjenstår jo i grunn bare å pugge. Memorér verbsystemer og vokabular. Du skal ha gjort dette ganske lenge før du behøver mer grammatisk forklaring enn du kan finne i en kortfattet oversikt, type 501 Spanish Verbs e.l

Skrevet

Har egentlig bøker og alt, men er ikke disiplinert nok til å lære meg selv, mye lettere om man har et opplegg å følge..

Skrevet

Et annet forslag er á finne deg en intercambio som det sá fint heter. Hvis du bor i en by av stórrelse sá er det garantert spansktalende som oxo bor der, og du kan kontakte organisasjonene deres og hóre om det ikke er noen som er interessert i á mótes et par ganger i uka og snakke spansk med deg, og evt. du kan lære dem norsk (i tilfelle det behóves).

Á laere seg spansk pá egen hánd er vanskelig - dvs. du kan pugge teorien, men det er fórst nár du begynner á snakke det at du greier á ta den i bruk.

Ellers sá kan du ná tróste deg med at til og med spanjoler av og til snakker og skriver feil da, pga. alle verb-tidene de har. Det vanskeligste er jo nátidsverbformen subjuntivo(tror det er det den heter) spór du meg. Har ná selv snakket spansk i 10 ár og sliter fortsatt med den dritten......

Skrevet

Det var ingen dum idé, for mitt største problem er jo at jeg ikke har noen å snakke med. Men vi reiser til Spania hver sommer, så da får jeg øvd meg litt, men man ruster jo litt ellers i året.

Skrevet

Dytter denne i håp om at noen har gode tips;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...