2 søte småpiker Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Jeg vil lære meg mer spansk. Har tatt et par kurs hos friundervisningen, men synes det gikk så tregt, og er egentlig ikke så glad i klasseundervisning, så vil gjøre det på egenhånd. Noen som har erfaringer?
Gjest -<<- Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Nei, i grunn ikke. Jeg har sett på et par nettkurs, men de så ikke spesielt bra ut noen av dem. Men om du har uttalen noenlunde i boks gjenstår jo i grunn bare å pugge. Memorér verbsystemer og vokabular. Du skal ha gjort dette ganske lenge før du behøver mer grammatisk forklaring enn du kan finne i en kortfattet oversikt, type 501 Spanish Verbs e.l
2 søte småpiker Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2007 Har egentlig bøker og alt, men er ikke disiplinert nok til å lære meg selv, mye lettere om man har et opplegg å følge..
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Et annet forslag er á finne deg en intercambio som det sá fint heter. Hvis du bor i en by av stórrelse sá er det garantert spansktalende som oxo bor der, og du kan kontakte organisasjonene deres og hóre om det ikke er noen som er interessert i á mótes et par ganger i uka og snakke spansk med deg, og evt. du kan lære dem norsk (i tilfelle det behóves). Á laere seg spansk pá egen hánd er vanskelig - dvs. du kan pugge teorien, men det er fórst nár du begynner á snakke det at du greier á ta den i bruk. Ellers sá kan du ná tróste deg med at til og med spanjoler av og til snakker og skriver feil da, pga. alle verb-tidene de har. Det vanskeligste er jo nátidsverbformen subjuntivo(tror det er det den heter) spór du meg. Har ná selv snakket spansk i 10 ár og sliter fortsatt med den dritten......
2 søte småpiker Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. juni 2007 Det var ingen dum idé, for mitt største problem er jo at jeg ikke har noen å snakke med. Men vi reiser til Spania hver sommer, så da får jeg øvd meg litt, men man ruster jo litt ellers i året.
2 søte småpiker Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. juni 2007 Dytter denne i håp om at noen har gode tips;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå