Gå til innhold

til dere som har tatt keisersnitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med legen min i dag og jeg skal inn til vurdering av keisersnitt. :( Håper egentlig å slippe det siden jeg har hørt at det er mer komplikasjoner med det... så jeg har i den forbindelse noen spm:

1: hvordan blir arret etterpå? Er det langt og er det langt ned osv? Kan stingene gå opp?

2: Har hørt at en må være lengre på sykehuset etter KS stemmer dette?

3: Hvilke andre ulemper er det med KS?

4: hvor mange ganger kan en utføre KS? (er det noen begrensning?)

Bare kom med alle positive og negative erfaringer som dere har med KS, vil veldig gjerne høre fra dere...

Videoannonse
Annonse
Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Arret er en rett strek bortover, rett under trusekanten. Mitt har lysnet mye. Stingene går bort av seg selv hvis det blir sydd med innvendige sting.

2. Jeg ville dra hjem dagen etterpå men ventet til dag 3 pga føllingtest.Var i fin form samme dag, oppe og gikk 2 timer etter snittet som var i narkose.

3. Ulempen må vel være hvis du har vondt i såret?(jeg hadde ikke det) samt infeksjoner o.l

4. 4

Skrevet

Arret er langt ja. 15-20 cm men det er nedenfor trusekanten. Det ser ok ut nå (3 år etter) men jeg syns det var ekkelt det første året iallefall.. det var rart å ta på og nervene virket ikke skikkelig. Det var veldig vondt etterpå, men jeg kan ikke sammenligne med fødsel for det har jeg ikke prøvd. Men jeg vil ikke anbefale det for jeg trur det er best for kroppen å gjøre det den naturlige veien dersom det er mulig. Jeg håper på vanlig fødsel nå

lykke til uansett da. det går nok bra samme hva det blir :)

Skrevet

Jeg har ikke særlig mye positivt å si om keisersnitt. Nå var jeg også i dårlig form m bla. sv.skapsforgiftning før fødsel, samt at morkaka løsnet underveis i fødselen. Derfor hastesnitt. Jeg ble veldig dårlig etterpå med mye blødning blant annet. Ble derfor sengeliggende og hjelpesløs i 4-5 døgn etterpå. Arret er greit nok, men det er en liten "pølse" over som ikke er så fin. Synes ofte gjennom bukser. Jeg var på sykehuset i en uke, men brukte 3-4 uker før jeg klarte å fungere nogenlunde normalt. Men samtidig har jeg venner som har vært kjempespreke med engang etterpå, så dette er nok veldig individuelt. planlagte k.snitt er nok en del mindre risikabelt kanskje.

Skrevet

Ja det er jo mer komplikasjoner med KS, må si at jeg er skeptisk... Men vil ikke ta noen sjangser så gjør jo selvsagt det vi blir enige om med dem på sykehuset...

Skrevet

Tror ikke det er så mye å bekymre seg over, for det går så godt som alltid bra tilslutt! Selv om jeg også hadde et forferdelig ks så er vi gravide igjen.. Satser på vanlig fødsel, men blir d ks er det bare sånn det er. noe får man ikke gjort noe med. Viktigste- og det som var min "trøst" sist var at jenta mi kom trygt og godt ut, uten noen som helst form for "skader", plager eller noe. Det var det som hjalp meg opp på beina ihvertfall. Lykke til:-)

Skrevet

1: mitt arr synes nesten ikkje i det heile tatt.Ble lyst ganske fort.

2.I var der i 7 daga,men det var pga høy senkning i blodet.

3.Var ganske trøtt og hadde vondt etter ks,men tili dagen etterpå var jeg i storform...

Skrevet

1. Arret mitt er veldig fint. Det ligger så langt ned at ingen andre enn mannen og du kan se det!

2. Jeg fikk reise hjem etter 2 dager, men dette er vel individuelt tenker jeg.

3. Det kan ta litt lenger tid å komme igang med ammingen. Kroppen skjönner liksom´ikke helt at barnet er ute.

Har positive erfaringer med KS. Var oppe og gikk samme dag. Dagen etter dusjet jeg uten hjelp. Klart det strammer og gjör litt vondt, men ingenting jeg ikke kunne leve med.

Skrevet

kjempe flott å få høre hva andre mener om dette.

Håper som sagt å slippe KS; men som en av dere sier de viktigste er at babyen kommer trygt ut. Vil heller ikke risikere haste KS : /

Har hørt så mange skrekk historier nemlig om at stingene har gått opp igjen osv, at de har blitt sengeliggende i flere uker osv..

Vet liksom ikke hva en skal tro på... hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...