Karomamma Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Reveenka, du har helt rett! I hvert fall tregt her i gården Det var ei lita Karosnuppe med vannkopper som kom tilbake fra mormor og morfar på søndag. Mormor er hos oss nå for å avlaste, men det hjelper lite når snuppa bare vil til mamma mamma mamma... Så her sitter jeg på kontoret.... 3 timers søvn natt til i går og omtrent en halvtime i natt. Moro når man har dagen full av møter og action. Jeg synes mest synd på snuppa, da. Stakkars, i natt klødde hun og gråt hele tiden. Trøtt som en dupp, sovnet i 10 minutter, gråt i søvne, våknet litt igjen osv... Vi har salver og hvitvask og jeg vet ikke hva, men hun har det ikke så godt, lille jenta. Og i dag skulle det være sommerfest i barnehagen med opptreden og greier. Synd at vi ikke får vært med siden hun bare har 2 uker igjen før ferie og oppstart i ny barnehage. Trøsten er at det snart går over har jeg forstått... Vi har det fint ellers, men jeg må innrømme at jeg fungerer ganske dårlig uten ordentlig søvn flere netter på rad. I morgen er det båttur med jobben, men hvis ikke jeg får sove i natt må jeg nok droppe den. Ha ha, lurer på hvor mange slurker hvitvin det hadde tatt nå før jeg lå under bordet Håper dere andre har det greit! Noen har utfordringer som er langt større enn mine har jeg skjønt, og jeg må bare si lykke til!! Prøver å holde meg oppdatert ved å lese litt innimellom, men det er stille ja
Plutseliten :) Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Hei! Vannkopper er dumt...særlig når det er sommer og avslutning i barnehagen. Skal jeg si deg hva som hjalp da datteren min hadde det...zyrtec-allergitbl. får kjøpt reseptfritt på apotek i 10 pkn. Hun var 4 år da hun hadde det. Er ikke sikkert veldig mange vil anbefale å putte i ungen "unødvendig" medisin,men det hjalp for kløen ))) Ønsker ihverfall god bedring og krysser fingrene for at dere alle får mere søvn. Kløfri klem sendes
Travelmor Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Trøsten med vannkopper er at da er dere ferdig med dem. Jeg håper Travelbabyen kan bli smittet av noen når hun er ett år. De andre barna mine har hatt det tidlig. Men det er ikke kjekt når det står på hvis de er dårlige. Vi har også sovet dårlig i det siste. Travelbabyen har snudd døgnet og skal i tillegg ha pupp gjennom hele natta, for å være sånn noenlunde rolig. Har vært så sliten de siste dagene. I går orka jeg nesten ikke stå opp og kle på meg... og ikke logge meg nettet.. I natt gikk det bedre og nå skal jeg holde henne våken resten av dagen. Kan bli hardt i ettermiddag, men det får gå. Så er det jo sommer nå. Mange er vel opptatt med ett eller annet. Men ser jo at folk er innom her. Det er bare litt sjeldnere.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 vannkopper er noe tull.fysj å æsj hvor det klør!! fikk det i voksen alder da di to største var små.det verste jeg har fått. min erfaring var at potetmel,det var tingen.vi strødde på der vi fikk til.da tørka di ut fortere,og det var bedre enn hvitvask.så jo mer ut som jeg hadde fått andre ting enn vannkopper,men men... håper mamman får sove snart,og snuppa blir fort frisk igjen. god bedring =0)
Karomamma Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2007 Takk for tipsene, jenter! Mormor og Karosnuppa var hos legen i går, for hun er ganske hardt angrepet. Vi har både hvitvask, Eurax, potetmel og fått flytende allergimedisin men hun gråter veldig hele tiden. Renser brennkoppene med pyrisept (au au) og setter på plaster så det ikke skal spre seg. Ikke får hun spist heller, for det er blemmer overalt - til og med på tunga, leppa og inni munnen... Jeg sover ikke om natta, men skal vel holde ut i dag også. Det viktigste er at snuppa bli frisk snart! Det burde være bedre allerede i helga
Trollmora Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Stakkars snuppa og mamman hennes! Is høres ut som en god ide, kjler og lindrer litt inne i munnen. Saftis er jo full av vann og det er jo bra når man er liten og har behov for væske. Håper varmen i hovedstaden ikke blir alltfor plagsom på toppen av det andre. Godt å høre at dere har mormor der. Selv om små snupper bare skal til "mamman min" så er det greit å få hjelp til de andre tingene som man uansett bare må gjøre for å få hverdagen til å gå rundt. Håper du får deg en dupp når du kommer hjem fra jobben, ekstra slitsomt når man går på søvnreservene med sutrete og syke småtasser. Go` bedringsklæm fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå