Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har levd uten mikro i et år nå, etter at den siste sluttet å virke. Det ENESTE jeg savner er mikro-pop, og det klarer jeg å leve uten (såvidt).

Men kanskje vi burde ha mikro når vi får baby i hus? Hvor avhengige er dere av mikroen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har mikro og den brukes sjelden for å si det sånn...

Du finner jo mikro til 300,men da er de selvfølgelig ikke best men helt grei.

vi kjøpte bare en super billig

Skrevet

Nei! Du trenger virkelig ikke mikro;-) Jeg har klart å fø opp to stk uten og har alle intensjoner om å klare nr 3 også uten! Selv om mikro-pop er veldig godt:-)

Skrevet

Hei, jeg har hørt at det er uheldig for spebarn å spise mat som er varmet i mikrobølgeovn. Muligens fordi det dannes noen kjemiske forbindelser som ikke er helt bra, vet ikke om det stemmer. Det går likevel så raskt å varme opp mat i vannbad. Jeg har hatt mikrobølgeovn, men brukte den ikke til å varme opp mat til minsten forrige gang jeg fikk baby. Har ikke tenkt å gjøre det til det kommende barnet heller. Bare for å være på den sikre siden, altså:)

Skrevet

Har aldri hat micro. Savner det heller ikke. Klarer seg heelt fint uten med småbarn også...

Skrevet

Du trenger ikke micro. Det du imidlertid trenger er en Vannkoker...

brystmelk og mme skal ikke varmes i micro, fordi næringsstoffene blir ødelagte, og micro varmer ofte ujavnt... slik at barnet blutselig brenner seg..

og på sykehuset var de strenge på at ingenting til baby skulle varmes i micro.... De kokte opp vann og varmet opp mat på den måten...

Skrevet

har mikro,men kommer ikke til å bruke den til å varme melk elle middag eller grøt til barnet grunnet strålingen....kan like gidt bruke vannkoker til vannet til grøten eller ei gryte...maten varmes i gryte ellers er det ingenting mer....så mikro nei takk til maten til små barn:)

Skrevet

Okey, tusen takk for tips!!!

Foruten det at mikroen tar opp så mye plass på kjøkkenet, så har jeg masse grunner til ikke å ha det nå!

Mikro-pop får jeg spise hos naboen :)

Skrevet

Vi hadde ikke mikro da vi fikk jenta vår. Og det gikk helt fint til hun begynte med fast føde. Gud så tungvint å varme opp glass med middagsmat på kokeplate! Så da ble det investert i en! Men vi kommer ikke på å bruke den til stort annet enn barnemat.........

Skrevet

Jeg har også hørt at man skal ungå bruk av micro for å varme melk og barnemat. Vi har aldri hatt micro, og klarte oss fint uten. Det som vi hadde god bruk for var en phillips flaskevarmer, litt "gadget"-greie, men veldig praktisk!

Skrevet

Det er vel ingen må-ha-ting, men kan være kjekt å ha. Ikke nødvendigvis til barnemat, men til ting og tang ellers.

Skrevet

Greit å ha...men en vannkoker e mye bedre syns eg:) Eg pleide å koke opp vann i en vannkoker så eg kunne varme opp f.eks middagsglass i vannbad...Samme kan du gjøre med melk også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...