Yrha Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Vi har levd uten mikro i et år nå, etter at den siste sluttet å virke. Det ENESTE jeg savner er mikro-pop, og det klarer jeg å leve uten (såvidt). Men kanskje vi burde ha mikro når vi får baby i hus? Hvor avhengige er dere av mikroen?
FruV Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 vi har mikro og den brukes sjelden for å si det sånn... Du finner jo mikro til 300,men da er de selvfølgelig ikke best men helt grei. vi kjøpte bare en super billig
MissiCippi Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Nei! Du trenger virkelig ikke mikro;-) Jeg har klart å fø opp to stk uten og har alle intensjoner om å klare nr 3 også uten! Selv om mikro-pop er veldig godt:-)
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Hei, jeg har hørt at det er uheldig for spebarn å spise mat som er varmet i mikrobølgeovn. Muligens fordi det dannes noen kjemiske forbindelser som ikke er helt bra, vet ikke om det stemmer. Det går likevel så raskt å varme opp mat i vannbad. Jeg har hatt mikrobølgeovn, men brukte den ikke til å varme opp mat til minsten forrige gang jeg fikk baby. Har ikke tenkt å gjøre det til det kommende barnet heller. Bare for å være på den sikre siden, altså
junisnuppa/fødeklar Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Har aldri hat micro. Savner det heller ikke. Klarer seg heelt fint uten med småbarn også...
Bambi på slankern Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Du trenger ikke micro. Det du imidlertid trenger er en Vannkoker... brystmelk og mme skal ikke varmes i micro, fordi næringsstoffene blir ødelagte, og micro varmer ofte ujavnt... slik at barnet blutselig brenner seg.. og på sykehuset var de strenge på at ingenting til baby skulle varmes i micro.... De kokte opp vann og varmet opp mat på den måten...
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 har mikro,men kommer ikke til å bruke den til å varme melk elle middag eller grøt til barnet grunnet strålingen....kan like gidt bruke vannkoker til vannet til grøten eller ei gryte...maten varmes i gryte ellers er det ingenting mer....så mikro nei takk til maten til små barn:)
Yrha Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2007 Okey, tusen takk for tips!!! Foruten det at mikroen tar opp så mye plass på kjøkkenet, så har jeg masse grunner til ikke å ha det nå! Mikro-pop får jeg spise hos naboen
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Vi hadde ikke mikro da vi fikk jenta vår. Og det gikk helt fint til hun begynte med fast føde. Gud så tungvint å varme opp glass med middagsmat på kokeplate! Så da ble det investert i en! Men vi kommer ikke på å bruke den til stort annet enn barnemat.........
lemontree Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har også hørt at man skal ungå bruk av micro for å varme melk og barnemat. Vi har aldri hatt micro, og klarte oss fint uten. Det som vi hadde god bruk for var en phillips flaskevarmer, litt "gadget"-greie, men veldig praktisk!
~emin~ og Lillingen april-10 Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Det er vel ingen må-ha-ting, men kan være kjekt å ha. Ikke nødvendigvis til barnemat, men til ting og tang ellers.
PintSizedDictator Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 Greit å ha...men en vannkoker e mye bedre syns eg:) Eg pleide å koke opp vann i en vannkoker så eg kunne varme opp f.eks middagsglass i vannbad...Samme kan du gjøre med melk også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå