Gå til innhold

Litt kløe i underlivet ... hvilken lege???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei. Jeg har et litt problem.

Første svangerskapsuker jeg var bare hos gynekolog. På 3 uker jeg har behandlinger og ultralyd hos sjukehuset og min egen jordmor jeg skal få først i 2 uker på sjukehuset. (jeg skal få undersøkelser hver 14 dager, fordi har en risikosvangerskapet).

Nå jeg har litt kløe og svie på skjeden og jeg frykter at jeg har en sopp igjen (hadde det i 9. uke).

På hvilken lege skal jeg gå nå? Gynekolog igjen? Fastlege, som ikke kjenner meg? Sjukehuset?

Jeg vet ikke! Kan noen hjelpe meg?

Takk for hjelp!!!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du til lege da?

Kan du ikke prøve canesten. Du får kjøpt reseptfritt på apoteket. Man skal ikke bruke vagitoriene, når man er gravid.

Skrevet

Prøv Canesten, du kan bruke vgitorie, 500 mg. Men den skal føres inn med finger ikke med applikatoren. Og så bruker du kremen noen dager og husk at partner også skal bruke krem.

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Som de andre sier trenger en ikke kontakte lege, men har du et risikosvangerskap pga noe i underlivet, så skjønner jeg at du må. Hvis ikke så kan du ta en kur canesten eller pevaryl...anbefaler at du tar en kur som går over noen dager (eller netter blir det jo) i stedet for å ta én stor tabelett. Så er det viktig å smøre på med salven oppimot 2 uker, og at partneren din også blir smurt...ville anbefale å ha sex med kondom fordi sæden bidrar til å dempe syren i underlivet, og for å bli kvitt soppen er det best å ha mest mulig syre der.

Kostholdmessig sett er det greit å holde seg unna sukker og gjær. Gå med bomulltruser om dagen og ingenting om natta, og unngå helst tettsittende bukser...viktig at huden skal få puste.

Skrevet

Leger anbefaler gravide å bruke pakningen med kun 1 vagitorie, dvs den med 500 mg. Kun en tabelett. også salven i 2 uker 2 ganger daglig.

Eller skyll deg med surmelk (grisete ja) men det er syrenøytraliserende. Drikk Biola. Om det hjelper veit jeg ikke, har bare hørt andre som har brukt dette.

Skrevet

Tusen takk for tipps og råd!

Kjøpt pevaryl salve og vagitorier.

Takk for hjelp!

Skrevet

Jeg er så fåret! Jeg mener selvfølgelig jeg har kjøpt stikkpiller og salve, ingen vagitorier :-)

Jeg falt i staver ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...