Gjest Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Jeg fødte barn nummer 3 for en uke siden og har de siste 3-4 dagene hatt utrolig mye vondt i magen. Hadde litt milde etterrier i dagene rett etter fødselen, men ikke så ille. Dette her er ikke etterier tror jeg, det kjennes i hvertfall ikke slik ut, etteriene minner jo mer om rier og kom når jeg ammet, dette er mer som mageknip og kommer når som helst. Noen som vet hva det kan være? Er det bare tarmene og sånt som må på plass igjen og derfor skaper trøbbel? Luft? Noen som kjenner seg igjen? Smertene sitter langt nede i magen og kommer og går. Tror ikke det er noe med livmoren, renselen er som normalt i hvertfall, ikke noe mer eller mindre enn det bør være og ikke noe lukt. Finnes det evt noe som går an å ta mot luft i magen når man ammer?
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Var det vi som fikk ca samtidig eller? I såfall, hvordan går det :-)
selfangerkjerringa Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Hadde ks med Minimais så jeg hadde vondt i magen ganske lenge, hehe... men etter førstejenta (hard, lang fødsel) hadde jeg ingen etterrier, men mageknip ei stund etterpå. Spurte jm og hun sa det var fordi innvollene skulle finne sin rette plass der inne etter å ha vært skvisa ut i periferien så lenge... hehe... det ga seg i hvert fall etter ei stund.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Om din er født 3/9-06 så fikk vi nok ikke samtidig nei :-) Han her ble født for en uke siden, 12 juni.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Ok, takk for svar! :-) Var jo noe sånt jeg lurte på også om det kunne være, husker ikke om det var slik de andre gangene. Ble bare litt bekymret siden det gjør skikkelig vondt til tider, virkelig kniper til så jeg må antrenge meg for å ikke jamre.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Var ei med likt navn som fikk omtrent på samme tid som meg og ble veldig fort gravid igjen skjønner du :-) Så lurte på om du var henne :-) Men tror det var etter ca 3 mnd. hun ble det etter den andre, så litt tidlig da :-) Men kunne jo vært :-)
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 Stemmer det, vi har litt likt nick, hun fikk en datter som heter Alva og bruker det med fødselsdatoen til datteren bak tror jeg, mens jeg har brukt nicket Alva om meg selv i mange år :-) Lett å bli forvirret. Vanligvis bruker jeg kun Alva, men i svangerskapet har jeg lagt på uker og slikt bak og nå rett etter fødselen at jeg er blitt trebarnsmor.
Xenaen Skrevet 27. juni 2007 #9 Skrevet 27. juni 2007 Hei Alva, har lett så etter deg på disse forumene!! Har også slitt litt med ondt i magen, og har kommet til den konklusjonen at det er tarmer ogsånn som må komme seg på plass igjen. Har ikke tatt noe for ondtene, og angående midler mot luft tenker jeg at det er lurt å være forebyggende. Altså holde seg unna ting som skaper luft - brus, lightprodukter, belgvekster, osv. Men kanskje noe biola eller lignende går an?
Gjest Skrevet 28. juni 2007 #10 Skrevet 28. juni 2007 Hei! Har svart deg på PM nå :-) Nå er magevondtene gått over for min del, så var nok bare systemet som måtte på plass igjen ja, deilig at det er over for det var ganske hemmende en periode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå