Gå til innhold

hjelp, han setter seg opp i senga og gråter, natten lang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 14 mnd, har gradvis sluttet med babysafen de siste to mnd og nå har vi tatt den helt bort. Men han setter seg opp i senga og klarer ikke legge seg igjen, minst 10 ganger hver natt. vi legger han ned igjen, putter i smokk og gir kosekluten. roer seg som regel da, men de to siste nettene setter han seg opp igjen med en gang og gråter. har prøvd å la han gråte litt også, for å se hvordan det går, men han klarer ikke roe seg selv.

Er så fortvilt. jeg er så forferdelig trøtt og sliten. klarer ikke helt å se hvorfor han gjør dette. han er blid om dagen, men har kort lunte og sliter med å duppe på dagen og, pga dette.

Noen tips? Eldstemann var dette aldri noe problem med.

Vi pakker dyna godt rundt han og han sovner til samme tid hver kveld, men etter et par timer er resten av natta bare uro.

"sukk"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt samme problem her en stund, enten at han setter seg eller står i sengen.

Tilslutt lot vi han bare holde på. Gikk inn litt innimellom, første natt varte det over to timer. Kvelden etter 40 min og i går under et minutt.

Våknet i nått også og da var det bare litt sutring før han sovnet igjen.

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for svar!

Ja, spørs om dette er løsningen, men jeg har vondt for å la ham bare gråte. dette er jo en uvane han har tilagt seg, og han kommer ikke på/vet ikke at han må legge seg ned igjen for å sovne igjen. Han er så trist og trøtt der han sitter i sengen sin:(

Flere?

Skrevet

Jeg vet :-(

Det var ikke gøy de to første dagene. Men i kveld var det helt stille, han kom med et lite kny i det jeg la han, men da strøk jeg han på hode som vanlig og så god natt nå må du sove. Og det gjorde han :-)) Veldig deilig for oss alle.

håper det ordner seg for dere også.

Skrevet

Vet du hva..det kan hende det er tenner på vei som verker og plager ham. Min hadde urolige perioder med mye nattevåkning i akkurat den alderen, og da var det såvidt jeg husker noen jeksler osm dukket opp i etterkant.

Vi samsover, så for oss gikk det jo greit å sovne igjen med pupp og kos hver gang han våknet..vet ikke helt hva man gjør når de sover for seg selv. Men kan det være en løsning å prøve å ha ham i sengen hos dere en stund, kanskje sover han bedre da?

Og kanskje også se etter tegn til ørebetennelse, siden det da også er ubehagelig å ligge..greit å kunne utelukke det i alle fall.

Jeg ville aldri valgt å ignorere ham og la ham gråte i alle fall.. bare så det også er nevnt, ser du har fått råd om det fra en annen her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...