lykkeligmamman Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 sin egen egggløsning her?? Jeg begynner å lure på om sånne skjema for terminbergeninger tar feil utgangspunkt... Etter min egen beregning hadde jeg første dag av siste mens 17.sept, og da skal eggløsning være ( i min kropp) 15 dager deretter, altså i slutten av september. MEN i følge ul-termin har jeg hatt eggløsning 16 dager etter dette!!"!!!!! Det går jo ikke an! Flere som lurer på dette?? Lignende erfaringer?? Terminen min i flg. ul er altså 10 juli, mens min egen er om ei uke!!!! I papirene står det at jeg er i uke 37, men jeg kjenner meg mer som i uke 40 som er etter min egen beregning...... Må jo stole på kroppen, den har ikke tatt feil før, men alle tre ungene våre har hatt lange negler og tøtt hud, som er overtidtstegn...... sjøl om termingne har blitt flytta fram i tid! Noen flere i samme båt?? Fint med svar i dag!!!! Klem fra meg!
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Jeg føler meg litt snytt i hvertfall.. Thihi.. Ul-terminen min er 9 dager etter mensterminen. Jeg husker når vi hadde sex den mnd(vanligvis husker jeg ikke sånt så lenge etterpå,men iom at jeg ble gravid,så har jeg tenkt mye på den mnd). Jeg skjønner ikke åssen nurket kan ha blitt unnfanget,for vi hadde sex den dagen jeg hadde el og så hadde vi ikke sex på 2uker(hadde ikke så mye lyst på den mnd). Men babyen vokser i takt med ul-terminen,selvom jeg selv føler at jeg er 9dager lenger på vei. Jeg har har vært over en uke tidligere på alle "symptomene" og hendelsene i graviditeten... Er sikkert veldig individuelt,men uansett.. Det er min første da,så jeg har ikke noen andre gravidtieter og fødsler å sammenligne med.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Etter tre graviditeter har jeg nå funnet ut at min EL er helt uforutsigbar... Har blitt gravid første dag etter mens, midt i syklus, og rett etter mens igjen... Men fikk også en gang påvist ufarlig syste på eggstokk, som jeg måtte ta en tabl-kur for å sprekke. Gynekologen sa da at jeg sikkert får syster innimellom, noe som kan føre til uregelmessigheter i EL. Ifølge ham ganske vanlig fenomen.
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har sikkert og uregelmessig el,for jeg har pcos,men jeg får det ikke til å stemme allikevel...
tjoa Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Det eneste som er sikkert, er jo at babyen kommer når den vil den, bryr seg ikke så mye om UL termin eller menstermin. Det er jo vanlig med +/- 14 dager av termin, så gjør deg klar i tid for din egen termin
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Samme båt men motsatt vei. Ifølge Ultralyd er jeg en uke lenger enn menstermin. Er temmelig sikker på eggløsning ettersom jeg brukte eggløsningstest i 3 mnd og den slo alltid til på samme dag. Har derfor hatt en ekstra eggløsning den måneden jeg ble gravid. Har lest at det er mulig å ha flere eggløsninger i løpet av en periode så det er nok det som har skjedd.
Betti spaghetti Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Min siste mens var 18 september, altså samme tid som deg omtrent, og jeg hadde menstermin 25juni og UL-termin om en uke, 26 juni! Så rart at du ikke fikk det samme????
kleika Skrevet 19. juni 2007 #8 Skrevet 19. juni 2007 hej jeg ved osse når jeg ble gravid da vi bare havde sex 2 gange i den måned og det var 2 dage etter hverandre sexlysten min var nemli ikke ¨å stor da jeg lige hadde hatt en spontanabort,men et svangerskap er ca 40 uker det vil si 40 uker i gjennemsnitt der er forskjell fra kvinne til kvinne på hvor lenge de går gravide så kanskje det er derfor det ikke altid stemmer.
lykkeligmamman Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. juni 2007 Jeg syns også det er rart vi ikke fikk den samme datoen for termin, etterwsom vi har nesten samme dato påmens....men,men.....ungene vokser jo ulikt, og han var veldig liten på den første ul, derfor måtte jeg tilbake og få ett nytt mål tre uker seinere, og det var da terminen ble flytta . Jeg mener én mnd forskjell på ultermin og menstermin er MYE!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå