Gå til innhold

Skatt og Nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 100% sykemeldt nå og lurer på om nav trekker full skatt denne måneden eller er det halv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det bare var i desember de trakk halv skatt?

Skrevet

D er vel arbeidsgiver som forskuddsbetaler lønn når du er sykemeldt? Hos meg er d iallefall d.. Husker ikke d der med skatt, men dersom vi pleier å få halv skatt i juni følger nok din utbetaling resten av bedriften sin utbetaling som vanlig?!

Skrevet

Trekker de halv skatt av fødselspenger oxo da? Det hadde vært kjekt, mer i reisekassa :) Skal til Danmark neste uke c.

Skrevet

Nei, jeg får alt fra NAV. Det er vel halv skatt i juni og desember. Ja ja, det viser seg vel på utbetalningen=)

Skrevet

Dette stod på NAV... men vet ikke om det er egne regler for fødselspenger...:

Skatt og økonomiske ytelser i juni

Publisert: 08.06.07

Mottar du rehabiliteringspenger, attføringspenger eller tidsbegrenset uførestønad, er du fritatt fra forskuddstrekk (skatt) i juni måned. Fritaket gjelder ikke for andre økonomiske ytelser.

Mottar du attføringspenger, skjer de trekkfrie utbetalingene i uke 24 og og 26 eller 25 og 27, avhengig av hvilke uker du skal sende inn meldekort. Skattefritaket omfatter ikke etterbetalinger.

--------

Ser ikke ut som det er halv skatt på f.penger.. men kanskje noen andre vet sikkert.. jeg trodde det kun var i desember det var redusert jeg...

Skrevet

Unnskyld, mente sykepenger, ikke fødselspenger..... jeg som skrev over...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...