Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Når vi går fra hverandre snart ønsker jeg å ha barnet mest av tiden. Far ønsker 50/50. Jeg ønsker ”gammel” samværsordning med en dag i uka og annen hver helg til far. Grunnen til det er at far er en latsabb, sover mye og tar del i sønnen vår når det passer han. Hvordan skal han klare å ha han 50? Han orker knapt stå opp på morgenen når han skal på jobb og den ene dagen han må stå opp i helgen. Må man gjennom advokat og domstol for at det blir sånn jeg vil, heller kan man bli ”enige” om det her på familierådgivingskontoret? Jenta vår er 2 år.
så var vi 4 Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Dere må først til megling og hvis dere ikke blir enige der innen 3 ganger går saken til rettssalen. Der dømmes det aldri 50/50 ordning.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 kan jo hende far skjerper seg når han skal ha henne alene... vet maaaange menn som finner bedre ut av tingene når de blir nødt:) Utover det ville jeg foreslått en "vanlig ordning" med mulighet for økning over tid. Jentungen skal jo først lære seg å leve med skilte foreldre, og hun er jo ikke store jenta. Siden det tydeligvis (om jeg kan stole på det du sier) er du som har tatt deg mest av henne, så er det naturlig at du fortsetter med hovedomsorgen en viss tid... Men altså meg mulighet for økning over tid. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Hvorfor ikke gå med på 50/50, og ha en prøveorning på 2-3 mnd. Når den tid er omme, skal dere diskutere saken igjen og blir dere ikke enige da blir det megling, evt rettsvesen. Kanskje finner han ut at 50/50 ikke går for han og dere får vanligs samværordning, eller du finner ut at dette er en veldig bra løsning og han klarer det veldig bra. En må gi og ta litt, svelge noen kameler på veien. Personlig syns jeg det er egoistisk av damer å ville ha barnet mer enn mannen. En fungerer ofte veldig anderledes alene enn i ett forhold, så å ta utganspungt i hvordan han var når dere var sammen blir feil. Det kan være at han var lat, men det kan også være at han var lat pga måten du var mot han, det vet en aldri før en har prøvd. Og barnet tar ikke skade av å prøve 50/50 en liten periode. Selv har jeg ungene mest, nestne hele tiden. Og jeg skulle ønske at forholdene var anderledes slik at de kunne vært masse hos sin far, jeg mener barna har godt av det, selv om jeg er uenig med endel måter hvordan han oppdrar barna.
liten og lettmett Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 En ting først, det er kun obligatorisk med en meklingstime, etter det får man meklingsattest og kan evt. ta ut søksmål. Som nevnt vil ikke en rettsinstans idømme delt omsorg, men de kan (og gjør stort sett) idømme mer enn "vanlig samvær". Hva med å møtes på halvveien? Jenta skal nå gjennom en tøff periode for henne også. Det er ikke lett å plutselig forholde seg til at man ikke ser begge foreldrene i hverdagen. For mange så små er også det stresset med ettermiddagssamvær en dag i uken bortkastet. De blir hentet sent, og skal leveres til sengetid. Mange gjør det imidlertid slik at den helgen ungene er hos den andre av foreldrene så er de der fra torsdag kveld til mandag morgen. Da blir de to ukedagene gjort om til overnatting i stedet. Det tilsvarer ca 60/40 deling.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 http://www.aleneforeldreforeningen.no/index.php?mod=one&id=13733 ta en titt. husk at barnet deres har rett på begge foreldre. vanlig samvær er veldig lite og det blir veldig mye henting og bringing. er enig med vil "ikke ha nick". uansett. lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå