Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Når vi går fra hverandre snart ønsker jeg å ha barnet mest av tiden. Far ønsker 50/50. Jeg ønsker ”gammel” samværsordning med en dag i uka og annen hver helg til far. Grunnen til det er at far er en latsabb, sover mye og tar del i sønnen vår når det passer han. Hvordan skal han klare å ha han 50? Han orker knapt stå opp på morgenen når han skal på jobb og den ene dagen han må stå opp i helgen. Må man gjennom advokat og domstol for at det blir sånn jeg vil, heller kan man bli ”enige” om det her på familierådgivingskontoret? Jenta vår er 2 år.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2007 #2 Skrevet 7. juli 2007 I og med at dere har barn sammen må dere til megling... der blir dere sikkert enige i fordelingen... Men må nok si at jeg støtter faren i forslaget om 50/50 deling... Det er nemlig en veldig vanlig ordning pr i dag... selvom faren kanskje er en latsabb, så har han vel like mye rett til å se barnet som deg...?? og barnet ditt trenger å være sammen med faren sin, like mye som hun er sammen med deg... Vi har delt omsorg, og det fungerer utrolig godt for vår del... Kanskje ikke det svaret du var på jakt etter... men men... lykke til uansett...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #3 Skrevet 8. juli 2007 Jeg forstår din bekymring, men det kan jo være at far tar på seg en annen rolle hvis dere har en 50/50 fordeling enn han gjør når han vet at du er der til å ta ansvar for det han ikke tar ansvar for nå? Ikke godt å si for en som ikke kjenner denne mannen, men jeg har sett slikt skje før i hvert fall. Uansett - lykke til, og husk at det å bevare et slags vennskap med far kanskje er den beste investeringen du kan gjøre i jenta di. Samarbeid er den beste måten dere kan være gode foreldre på begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå