Gå til innhold

10 år og tisser forts. i senga....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen noe tips/råd/erfaring de vil dele med meg... jeg er hel oppgitt! Min sønn på 10 år tisser fortsatt i senga si. Ikke hver natt, men ofte ok (et par gng pr uke). Vi har prøvd alt mellom himmel og hav, og vet ikke hva mer kan jeg gjør..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syntes du skal ta han med til legen,det kan ligge ting bak som du ikke vet om.ting som skjer på skolen o.l.

søk hjelp hos profesjonelle!!

Skrevet

Har du prøvd kiropraktor? Mange som har dette problemet har ett eller annet som ligger i klem bak i korsryggen. Jeg skal bestille time nå, junior her gjør skkurat det samme, han er 6 år:-)

Skrevet

Jeg kan garantere deg at ei mor med en 10 åring som tisser i senga har vært i kontakt med profesjonelle som du sier.

Skrevet

Jeg tisset i senga til jeg var ganske stor. Tror aldri jeg ble tatt med til noen profesjonelle... men, det er en stund siden det nå da :-)

Men, hadde det vært min unge hadde jeg nok tatt han med til lege, ja.

Ang. meg selv da, så ga det seg av seg selv. Men, som sagt så var jeg ganske stor.

Skrevet

tantungen min har samme problem, hu er snart 13.. de fant ut at det ant var at det var noe med signala fra hjernen.. uff husker ikke helt jeg.. var ikke hjerneskade eller noe sånt, men at signalene gikk for fort eller no og rakk ikke registrere at hu måtte på do eller no.. de holdt på i mange år før de fant ut dette! går på noen tabletter, men er fortsatt noen uhell, så spørs om det er det det er.. men å pese om det er det dummeste man gjør, er fryktelig vanskelig for de!

lykke til

Skrevet

Jeg anbefaler kiropraktor.

Skrevet

Er det fastlege man henviser seg til? eller psykolog??

Skrevet

Er det noe som plager han? Vet ikke så mye om dette, men jenta mi begynte å tisse i senga når min eks. flyttet. Skjedde om dagen også. Holdt på i flere mnd. før det gav seg.

Lykke til!

Skrevet

Man får tak i "tisselaken", et laken som begynner å pipe høyt så fort det kommer fuktighet på det, sånn at barnet skal våkne og gå på do. Det kommer jo noen dråper på lakenet, men de skvetter litt og stopper å tisse når alarmen går, og går på do. Vet at dette lakenet har hjulpet mange.

Skrevet

Hei. Dette vet jeg ganske mye om siden min halvbror på 13 år har det problemet. Moren vår gikk til legen som sa følgende:

Det er tre årsaker til sengevæting;

1. Underutviklet blærekontroll.

2. Barnet sover så dypt at ikke merker at det vil tisse. I dette tilfellet

kan et slikt alarmlaken som nevnt over være ei løsning.

3. Mangel på et hormon (ADH) som sørger for at kroppen reduserer

urinmengden om natten. Det kan kureres med en medisin som

heter Minirin som du må ha resept på.

Dra til fastlegen din. Han hjelper deg med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...