Gå til innhold

Feber på femte dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tim er nå på femte dagen med mellom 39 og 40 i feber. Var hos legen i går og han sa at så lenge paracet'en virket, var det ikke noe farlig. Var ikke borti gutten engang.

Greier ikke helt slå meg til ro med dette. Feberen fyker opp over 40 når paraceten går ut. Spiser minimalt, men er god og rund så har noe å ta av. Sover dårlig på natta og.

Må jo legge til at han har vannkopper og nå. Legen mente at feberen ikke hadde noe med dette å gjøre og at det bare var en tilfeldig infeksjon.

Er det virkelig ikke noe å bekymre seg over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt hadde en slik periode i vinter,ikke med vannkopper da,men høy feber.

Hadde 40,9 en gang,da ringte jeg legevakta og fikk bare beskjed om å ringe tilbake om han ble dårligere...ehh...ja,ja..

hadde hvertfall feber en hel uke,og til slutt ville en lege se på han,joda,han var knallrød i ganen og øverst i halsen,hadde en halskatar (øvre luftveisinfeksjon) så var derfor han ikke spiste,drakk eller noe,og måtte bare fortsette å gi febernedsettende.

Første legen mente det var virus,og slik som dere,skjekket ikke noe i det hele tatt,mens andre undersøkte.

Kanskje noe slikt din lille også har..

bare husk å hvertfall gi febernedsettende når den er oppe i/passerer 39,5, da kan de få feberkrampe,er det jeg har fått beskjed hos av alle legen vi har vært til.

Håper han blir frisk snart, god bedring til lillegutten din =)

Skrevet

Takk for svar. Flere?

Skrevet

Eldstemann hadde feber i 9 dager for 1år siden. Fikk beskjed av lege å se det ann, og se det ann. Men, nå var ikke feberen like høy hele tida da. Var stabil på under 39, men syk var han jo.

Til slutt dro vi på legevakta, og da hadde han lungebetennelse. Og det kunne ikke vi som foreldre høre på hverken pust eller noe.

Så jeg syns vel det var litt dårlig av legen og ikke lytte/se litt på han. Men, ikke se det ann for lenge til. Feberen bør snart gi seg nå.

Skrevet

Feber ut over 3-4 dager er stortsett en årsak til. Tok ikke legen din noen blodprøver el. rtg.bilde. Tok ikke han og lyttet på lungene med stetoskop. Noen unge er "stille" tette. Du hører altså ikke om de piper el. lign. uten at man hører etter med stetoskop.

hals betennelse, lungebetennelse. ol

Skrevet

Var ikke borti ungen engang. Sa bare at det var en ufarlig infeksjon. Så lenge feberen gikk bort med paracet, var det ikke noe å bekymre seg over.

Skrevet

Blir litt skremt av å lese her nå..

Jenta mi hadde feber over 40 på søndag og i går. Var hos lege i går, og fikk beskjed at det var øvreluftveiene. Men skulle se det ann! til torsdag. Om hun fortsatt har feber og dårlig form da, skulle hun få pencellin.

Men her går dere enda flere dager enn dette og ikke gjør noe!

Jenta mi hadde crp på 18 og rød i hals og øre. Legen lytta ikke på henne?

Men hva har de gjort med deres? Ingenting.. huff.. bytt lege!

Ikke at jeg er så fornøyd med legen vår alltid.. men..

Skrevet

Bør jo få tatt en blodprøve for å se om det er bakterieinfeksjon eller virus som er på farten. Men det er nok litt vanskelig når han har vannkopper i tillegg. Syns ikke det er noe arti når de har feber og tydelig plages med et eller annet. Kan jo være noe så enkelt som en halsinfeksjon og da er det jo bare for legen å titte i halsen!

Jeg ville tatt en tur til legen igjen jeg!

Skrevet

Dro ned på Volvat i går ettermiddag. Var en infeksjon i halsen ja. Rødt og fælt og høy senkning, men ikke streptokokker, Legen viste ikke hva det var, men vi fikk penicillin for å se om det hjelper. Håper det gjør susen. Har vært syk lenge nok nå, stakkars :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...