Gå til innhold

Noen som har funnet virdunderkuren mot snegler? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Vi er i ferd med å gi opp. ÅÅÅÅÅÅ jeg hater dem. Kan jo ikke bruke hagen til noe som helst pga dem. Kan ikke gå med bare tær, ikke ligge i den, ikke ha blomster, ikke dyrke tomater eller jordbær.... grrrrrrr

Vi har prøvd det meste. Har plukket hver dag. Da bruker vi 1-2 timer og plukker ca 1 liter.

Vi har 4 sneglefeller som samler mange dyr.

Vi har strødd ut gift. I går gikk resten av pakken utover HELE plenen.

Vi har fjenet nesten alle steder det er hyggelig for dem å bo.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

Skrevet

Kommer an paa hvor da..Men plasser hvor du ikke har planter osv saa er sjoesalt veldig effektivt. Det la jeg ut til min stakkar bestemor..Hun var jo livredd alle de ekle mordersneglene som kom inn i garasjen og postkassa blant annet..Saa masse sjoesalt i aapningen, samt rund huset (hun har bare steiner langs frunnmuren) gjorde susen..De liker ikke det og "smelter" naar de kommer i kontakt med saltet...;-)

For plen og bed vet jeg desverre ikke.. Faar stroe rundt hele eiendommen og plukke de som allerede er det og haape de ikke kommer inn igjen..;-)

Skrevet

Ikke prøvd det selv, men i følge boka til Hage-Tor (fra TV2), så kan du spraye kald kaffe på de, eller på blomstene du er redd for.

Sneglene tåler ikke koffein og får krampe og dør...

Skrevet

Sett ut boller med øl i, da går sneglene oppi der og dør. Uff stakkars, er jo synd i de også, men det tipset vet jeg funker! :)

Skrevet

jepp, en bolle med vørterøll!! sneglene digger lukta, men hvis du sørger for at bollen er dyp nok, drukner de oppi der

Skrevet

Eg for min del diggar å strø salt på dei *hehehehehehehe* da er det som ei oppi her seier....dei smeltar....slimet blir ekstra slimete....og dei døyr...men plukk dei opp.....elles so kjem det fleire til den som har blitt salta =(

Skrevet

Har og høyrt at kvitlauksfedd skal ver bra.....elller var det mot lus???

• 1 måned senere...
Skrevet

Vet ikke om det funker, men mamma klipper sneglene i to. Da kommer sneglene dit for å spise den døde sneglen og hun kan "fange" dem også... Poenget er at de må bli drept før de legger egg vel?

Skrevet

Har fått et tips om og spraye en blanding 1\3 salmiak og vann. Tre spray er den sikre død vist nok :) har ikke prøvd det sjølv enda.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jepp poenget er at de blir borte før de legger egg. Men med tusenvis av snegler så er det skikkelig pes, og så er man egentlig avhengig av at naboen også jobber med sneglene...

Vi har fanget enorme mengder snegler i sommer med å bruke sneglefeller. Vi har kjøpt dem på plantasjen.

Man setter en banan el.l på en pinne nede i fella, og så kommer de etter lukta. Men når de faller nedi så er det bare masse salt der og de dør Hi Hi

Har også prøvd med sneglegift men så ikke en voldsom effekt av det.

Vi har kapitulert litt for her er det sånne sinsyke mengder. Selv etter flere dager med sol går ikke jeg barfot i plenen ;(

Skrevet

hørte et innlegg i radio om en kar som hadde laget noe greier med planker,bilbatteri og et slags strømgjerde omtrent helt nede ved bakken rundt hele tomta (visstnok ikke farlige for mennesker og dyr), han hadde hatt tusenvis av snegler før i hagen, men nå ingen. De gikk ikke forbi den strømledninga. Men, det var veldig innviklet forklart og jeg skjønte ikke halvparten hvordan han laget det (burde ha vist det på TV). Men han hadde greidd å bli kvitt alle sneglene iallefall.

Jeg bor i Stavanger og har ikke mye snegler i hagen; ennå. Plukker om kvelden, og da finner jeg alt fra 5-10 stk (svære). Men er problematisk når vi er på ferie og jeg ikke kan ta de, de spiste opp jordbærene mine i sommer.

Jeg har selv prøvd salt, men med så mye regn som vi har så regner det bare bort, har også prøvd aske, men regner bort det også. Har etpar slike feller nevnt lenger opp og ser at de funker (198,- pr stk).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...