Newton & Prinsessen på erten Skrevet 19. juni 2007 #1 Skrevet 19. juni 2007 Snuppemor på 3 uker har stadig hatt store busemenn som har funnet veien såpass langt ut selv til at vi har kunnet "fiske" de ut og hun har kunnet puste greit videre. Men... i hele kveld har hun pustet så rart med skikkelig snorkelyd. Hadde skrudd av lyset her nå, og var på vei til å ta natten.. Så nyser snuppemor noe så skikkelig. Så begynner hun å kave noe veldig, nesten som om hun skulle bli kvalt av noe, så skrur jeg på lyset og ser at en stor busemann og masse seigt snørr dekker begge neseborene helt. Huff, det der var utrolig ekkelt.. Men da lurer jeg på... Hvorfor begynte hun ikke bare å puste med munnen? Hvorfor lå hun bare og kavet til jeg fikk fjernet det som tettet for nesen?
Northernlights Skrevet 19. juni 2007 #2 Skrevet 19. juni 2007 Hun er jo så lita, så det er ikke så greit stakkars.Puster ikke alle babyer hovedsaklig gjennom nesen? Tror det... Hun hadde nok begynt å skrike,hadde du ikke sett det. Du får slippe noen dråper morsmelk i nesa hennes ved hvert stell,så blir det nok mere åpent etterhvert =) Nå skal jeg legge en urokråke her..Han burde sovet,men er usedvanlig våken i kveld. Hundretusen taffelsticks på kjøkkengulvet...han fikk fatt i en åpen pose. Natta =)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2007 Ja, skjønner jo nå hvorfor hun kanskje har spist litt dårlig i kveld og ikke roet seg med sutten. Nå har hun ihvertfall spist masse masse og sovnet fornøyd :-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. juni 2007 Noen som vet det? Puster ikke så små babyer med munnen?
ღDidrikmamsenღ Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Babyer er nesepustere har jeg hørt, men de puster sikkert med munne hvis de må de også
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Nei, de puster visst helst med nesen, men skal vel åpne munnen hvis noe blokkerer nesen. Ekkelt at hun ikke gjorde det da.. :-/
Sjonkel Rolf Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Små barn er nesepustere. Instinktivt vil de alltid puste med nesa, tror det skal veldig mye til før de switcher over til å puste gjennom munnen. Det ser jeg på mi tulle også, hun kaver og bakser med armer og ben dersom nesa blir tett, men hun bytter ikke over til munnen. (Men antakelig hadde de vel byttet over til munnpusting etter en stund før det begynner å bli "farlig", men har aldri ventet og sett...)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2007 Var innmari ekkelt.. hadde jo ventet at hun skulle begynt å puste med munnen, men hun bare lå der og kavet.. -når begynner de med dette da?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 19. juni 2007 #9 Skrevet 19. juni 2007 Har du sånn nesesuger? Og har du heva hodeenden på senga? Ekkelt når sånne ting skjer!:-/
FuriLaks Skrevet 19. juni 2007 #10 Skrevet 19. juni 2007 Veldig effektivt å dryppe morsmelk eller saltvannsdråper i nesa og legge på magen bittelitt, blir mye snøfting av det og da kommer det meste ut!
mumbo Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 De kan ikke puste vanlig med munnen når de er så små. Men når det blir helt tett så skriker de, og det gjør de jo med munnen. Da får de jo luft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå