Gå til innhold

Noen som er plaget med angst/liknende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva det er som feiler meg.. Jeg er en lykkelig jente om dagen, derfor skjønner jeg ikke dette:

Problemet mitt er en snikende følelse som bare dukker opp helt ut av intet ofte kommer den på kvelden.

Er ikke glad, ikke trist, ikke sint..ingenting! Det går ikke å gråte..

Det er altså bare en slags vemmelig følelse som dukker opp og det går liksom ikke an å sette ord på den...

Dette er så vondt, for det ødelegger dager som skulle vært helt vanlige og glade!

Noen som kjenner seg igjen? Setter veldig pris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet veldig godt hva du mener, men kan ikke hjelpe deg med noen løsning på problemet. Det er vanskelig å ha det sånn. Eneste som jeg syne kan hjelpe av og til er å sysselsette meg med ett eller annet så jeg ikke får tid til å tenke over følelsen...

Skrevet

Tror nok vi er flere i samme båt. Føler meg ensom som gravid, og har blitt mye mer følsom. Føler meg mye tom, uten energi og livsglede. Svangerskapsdepresjoner er jo mer vanlige enn fødselsdepresjoner, tror jeg er i nærheten av det.

Forsøker å holde fokuset på babyen som skal komme, men av og til føles det så lenge til (er i uke 32), og jeg blir overmannet av rygg/nakkesmertene som har vært min følgesvenn i flere år. Å ikke kunne ta smertestillende gir litt panikkfølelse, oftest på kvelden. Forsøker å puste dypt, være takknemlig for at jeg har liv i magen og en god mann - men det er ikke alltid like lett -

Vi får holde ut og forberede oss som best vi kan på omveltningen som kommer :-)

Skrevet

HI her..

Godt å høre man ikke er helt alene om dette!

Det hjelper å ha bim faktisk når denne følelsen dukker opp! Ellers er det jo begrenset hva man kan gjøre når følelsen kommer på kvelden.. Har tenkt å få kjøpt meg noen bøker også. Men jeg føler at det blir som å flykte litt fra problemet også..skulle så gjerne hvite hva dette er og hva det kommer av!!

For min del er dette et problem som ikke bare gjelder svangerskapet..den dukket opp etter jeg fødte forrige gang faktisk og har kommet og gått siden da.

Skrevet

Jeg tror dette kan være veldig hormonrelatert. Angst knyttes ofte til østrogen, men den tunge følelsen knyttes til progesteron.

En venninne av meg fikk angst gjennom hele graviditeten (trodde blant annet at hun hadde magekreft, og oppsøkte ørten privatklinikker). Gikk over etter fødselen. (Angsten kom krypende hos henne på bestemte tider av døgnet).

Selv opplevde jeg en periode med plutselig angst etter at jeg fikk p-piller med høyt østrogeninnhold. Følelsen kom hos meg også snikende på en bestemt tid av døgnet, i fem tiden på ettermiddagen. Gikk over da jeg sluttet og kom inn i normal syklus igjen. Så når slike symptomer oppstår i forbindelse med graviditet, tenker jeg hormoner med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...