Gå til innhold

Er dette umoralskt gjort av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått ferie fra 1.-12.juli.

Selv om det er få folk som jobber, og "alle" ville ha ferie i første uka av juli.

Jeg ba om ferien min i januar, men fikk ikke vite før nå i juni at det var et lite "problem";begge nattvaktene (meg og ei til) begge ønsket samme uke fri.

MEN; dillemmaet er at jeg nå skal flytte,da...Jeg vil gi oppsigelsen min etter at jeg har gått ut i ferie.

Dvs da jobber jeg altså bare fra 12.juli til fks 27.juli..Føler det kanskje er litt feigt?

Er det umoralsk synes dere, å ta ferien min likevel?

Jeg får jo besøk fra Norge, og har allerede hatt planer,lenge før jeg visste om flytting og oppsigelse..

Sjefen vet at jeg har planer.Jeg sa at hun er den første som skal få vite det, så snart jeg hører tilbake fra retten (hvilket er om 1-2uker..)

Så hun aner ugler i mosen allerede...

Trenger ferien sårt også,da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes min så rotete det der ble,da..hehe

Skrevet

-syns du skal ta ferien din eg! vanskelig å forandre på alt sjølv om situsjonen har endra seg (mht flytting )

Lykke til iallefall!

Skrevet

Jeg har opptjent ferietid,så det er min fulle rett.

Men det er litt sånn press på jobben nå,etter at de sa opp en person.

De kommer virkelig til å bli i beita når jeg slutter...

Føler meg litt "stygg" nemlig, som sier opp mens jeg er på ferie, selv om jeg jo kommer tilbake, og jobber et par uker etter ferien..

Skrevet

enig med aries69 her.. ta ferien din du, og kos deg!! :o) det er jo ikke din feil at de sa opp denne andre personen :o)

Skrevet

-ja, forstår godt korleis du har det, vi vil jo gjerne gjere alle til lags, ikkje sant?

-Sjølv er eg av dei som har stooooore problemer med å sei nei til jobben, og det endar som regel med alt for mykje på jobb i forhold til heime...

Men kanskje fins det ferievikarer som vil ha masse jobbing... Tvi.tvi!

Skrevet

Det sant,da =)

Men det er mht oppsigelsen jeg er litt sånn....uff, usikker!

Om det er stygt å si opp eter at jeg har gått ut i ferie ;o)

Skrevet

nei, synes jeg ikke.. du har jo fortjent den ferien, og at du sier opp før du går ut i ferie, midt i ferien, eller like etter blir jo egentlig ingen forskjell.. :o) hadde nytt ferien min jeg, men selvfølgelig med en bitteliten anelse av dårlig samvittighet.. :o)

Skrevet

Nei, ingen vikarer gitt. Tar tre mnd å trene ny person...

Men så mye som jeg har stilt opp for jobben før,så bør jeg kanskje bare glemme å tenke på jobben, og heller være litt egoistisk..

Skrevet

Vi kvinnfolk er eksperter til og tenke på alle andre enn oss selv.. Og eksperter til og ha dårlig samvittighet siden vi tenker på oss selv. Hadde sikkert selv hatt dårlig samvittighet. Men jeg mener du skal ta den ferien allikevel..:) Vi må lære oss og bli litt mere egoistiske;)

Skrevet

Nei.. Jeg syntes du fint kan ta ferien din med god samvittighet.. Du fortjener den nå :-)

Skrevet

Ta ferien din og kos deg Northernlights. Dette er en ferie du har opptjent, og derfor skal du ikke ha daarlig samvittighet. OG du spurte om aa faa disse dagene i januar=)

Skrevet

Takk =)

Ja,jeg spurte i januar, og jeg fikk avkortet ferien fra den 18.juli til den 12. pga lite folk, så egentlig bør jeg kanskje gå ut i ferien min med verdens beste samvittighet, og sende avskjedsbrevet rett etterpå (det er jo det som er så ekkelt, her..å gi avskjed mens man er på ferie....)

Skrevet

Når du ba om ferie allerede i januar, så synes jeg egentlig det er litt dårlig gjort av sjefen din å vente så lenge med å si at det kunne bli litt trøbbel med det. De har jo hatt god tid til å ordne det. Og ferie er du vel nødt til å ta ut før du slutter, ellers mister du vel den?

Skrevet

Ja, dette sa jeg til sjefen min. Jeg mener det er fullstendig tullete at vi to nattvaktene hadde spurt om ferie i henholdsvis desember og januar for ferie i juli, og så vet vi ikke om det før i beg. av juni at vi kanskje ikke får ferien vår,fordi vi begge ville ha den samtidlig.

Jeg mister ikke ferien min,men har opptjent tre ukers "earned time", og jeg tror jeg får den uka i den siste lønninga,som de "skylder"...men det skal jeg jammen finne ut av.

Tror ikke jeg mister det..håper da ikke det??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...