Gå til innhold

200 000 i året..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som tjener bare 200 000 pr år?

Hva blir det pr mnd?

Blir det rett å da dele 200 000 på 12?

Kan man tjene soppas som laus vikar i bhg?

Assistent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

200 000 pr år gir ca:

16666 i mnd

minus skatt sitter du igjen med ca

12269 i mnd

(avhenger av om du har mulighet til å trekke fra mer på skatten - for eksempel pga barn i barnehage etc)

Kikk på www.skatteetaten.no for tabelltrekk (skatt)

Lønn for ufaglært i barnehage ligger på rundt 200 000 mener jeg å ha hørt, men jeg har ikke pålitelige kilder på det akkurat nå.

Skrevet

Du deler på 11, for i juni (den 12. mnd'en) får du feriepenger av de 200 000,-. Det blir ca 18 000 brutto, og så trekker du fra skatt. Aner dessverre ikke hva skattetrekk vil være, men det kan du sikkert sjekke på skatteetaten.

Skrevet

Dæven, hadde jeg tjent så mye skulle jeg tatt dobbelt bukkesprang, trippel salto med skru og mere til midt over plena til den sure naboen. :)

Skrevet

Jeg tjener 330 000 i året !!

Skrevet

Det er vel ikke noe å juble for det heller, hverken 200 eller 330 000 synes nå jeg da...

Stykket over 400 000 da begynner det å likne noe hvertfall---

Har selv 350 000 skulle helst hatt mer...såklart;)

Skrevet

For å finne månedslønn tar du årslønn og deler på 12.

Årslønn er den lønna du får dersom du jobber i 12 måneder.

Når vi tar ferie og får feriepenger, så får vi som oftest litt mer enn en månedslønn, og totalt utbetalt blir da ofte litt mer enn årslønna.

Men altså - årslønn / 12 = månedslønn

Skrevet

jeg tjener 360.000 i året, sambo over 600.000....men jeg tror jo mer du tjneer, jo mer utgifter lager du deg ved større leilighet, bedre bil...så alt i alt er vel ikke hverdagen så mye mer luksus...?? Vet ikke, jeg

Skrevet

Ja jeg er litt enig med hun over her..

Jo mere penger en har jo mere bruker man. Min mann og jeg hadde ca 1,1 mill i året for 2-3 år siden....Vi kjøpte det vi ville ha og tenkte ikke på priser i det hele tatt.

Minuset med å jobbe så mye er at en nesten ikke har fritid.

Så nå som vi har fått barn , har vi begge gått i land ( jobbet begge på sjøen tidligere) Har vi gått ned minst 400 000 i lønn i året men har fått mye mere fritid og et godt liv.:) trivers utrolig med det.

Så jeg vil heller ha mindre lønn og mere familie.Penger er ikke alt her i livet, men selvfølgelig så er det jo viktig at en har til regninger og livet generelt. Nå er vi blitt mye flinkere til å kjøpe matvarer som er billigere og kjøper ikke mye dritt som vi egentlig ikke trenger.hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...