Gå til innhold

Hvem er far? Mest sannsynlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle hatt mensen ca 1.mai. Den 5 mai tok jeg en graviditetstest. Den var negativ. 6 mai fikk jeg mensen. Den varte som vanlig i 7/8 dager. Den 12 mai hadde jeg en one night stand. (siste mensdag).

Den 16. mai og 18.mai hadde jeg sex med eksen. Vi er fremdeles gode venner etter endt forhold. Vi var sammen i 6 år og har en 4 åring i lag.

Siden jeg var forsinket med mensen i mai regnet jeg ut at jeg ville få mensen igjen ca 6 juni. Har 30 dagers syklus.

Vel, den dukket ikke opp og her sitter jeg gravid.

Er så redd for at det ikke er eksen som er faren til barnet jeg bærer...

hadde jeg visst med 100% sikkerhet at det var en one night stand som var faren så hadde jeg tatt abort...

Men, er vel mest sannsynlig at det er eksen som er faren, er det ikke? Jeg hadde jo fremdeles mensen da jeg lå med han andre....

Vel, hva tror dere?

Vi kommer selvfølgelig til å ta en farskapstest - bare det kan gi oss 100 % riktig svar.

Vet at jeg er stokk dum som har satt meg selv, eksen og ja hele familien, i denne situasjonen. Så ufattelig ansvarsløst av meg og eksen...... - hadde nettopp fått ny resept på p piller av legen - men fikk ikke begynt på de gitt....

Håper på seriøse svar. grunnen til at jeg legger innlegget inn her på kranglesiden er fordi jeg da kan være anonym........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke dum i det hele tatt, dette kunne skjedd hvem som helst i din situasjon, du er jo singel og har et normalt sex liv...ikke noe i veien med det mener nå jeg da.

Ang hvem som mest sannsynlig er faren, vil jeg også tro at det er eksen din, med tanke på at du fremdeles hadde mensen når du hadde one nightèren..

Masse lykke til! Det ordner seg, det er jeg sikker på!

Skrevet

Brukte dere ikke prevansjon? Hvis ikke ønsket du å bli gravid med eksen da?

Skrevet

Jeg tipper 99% sikkert at eksen din er far til barnet.

Du hadde nok ikke eggløsning så tidlig som på siste mensdag. Det er ekstreeemt sjelden. Egget skal jo modne, og det gjør det ikke på 4-5 dager.

Ønsker deg lykke til, håper dere ordner opp og det går bra :)

Skrevet

Jeg brukte ikke prevensjon med noen av de nei. Han som jeg hadde sex med siste dag i mensen tenkte jeg ikke over å bruke prevensjon med. Hadde jo mensen.....Det var et one night stand, men han er en kompis av meg, så tenkte ikke så mye over sykdommer heller. Dessuten var jeg full, så da synker dømmekraften litt ja....

Jeg og eksen brukte heller ikke prevansjon. Planen var å kjøpe angrepille, men det ble helt glemt.

Så gikk jeg til legen for å få p-piller og fikk resept på et år......Men de får jeg jo ikke brukt...

Skrevet

Tusen takk for støtten *Vi vil bli 4*:o)

Skrevet

Tusen takk for svar. Er jo det jeg tror også, men har etterhvert blitt så usikker... Hjelper på at andre tror det samme:o) Da blir jeg i hvertfall litt mer rolig!

Skrevet

Jeg tror nok også med stor sikkerhet at eksen din er faren. Meget liten sjanse at du ble gravid når du ennå blødde.

Lykke til!

Skrevet

Jeg tror også at det er eksen din som er faren siden du hadde mensen mens du lå med han andre.. Lykke til videre..

Skrevet

Det tyder jo på at det er eksen din som er pappa ihvertfall. Håper virkelig det for alles skyld! Kjempelei klemme,og som en sa over her,det kunne skjedd flere av oss når vi hadde vår singeltid.

Men,apropo det å ikke bruke prev. fordi du hadde mensen og ikke regna med du kunne blir gravid på din one night stand; Det er mye annet man kan pådra seg,så å unngå graviditet er ikke den eneste årsaken til å bruke kondom! Nå får man jo heldigvis en grundig sjekk på første kontrollen,håper du ikke får noen flere ubehagelige overraskelser!

Lykke til med graviditeten og alt styret rundt,håper at det ordner seg til det beste for dere!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:o)

Jeg var til legen i dag. Jeg var ærlig og fortalte henne situasjonen som den nå en gang er. Skammet meg litt.hehe. Men, det gikk veldig fint og gikk lettet og glad ut fra legekontoret:o) Hun mente som dere andre her at det er så og si er umulig å bli gravid når man har mensen. Dessuten mente hun at siden jeg har født før og da hadde normal eggløsning så var sannsynligheten enda mmindre:o) Jeg ble så henvist til gu for å få tidlig ul. Just in case.

Så nå føler jeg meg litt mindre bekymret.:o)

Skrevet

Så flott da! Du må fortelle videre hvordan det går med deg.

Vet de potensielle fedrene om at du er gravid enda? (sansynligvis er det jo bare èn det kan være,men man skal aldri være 100% før man har tatt dna-test!)

Hvordan taklet de det?

Skrevet

Eksen vet om at det er en tiny liten mulighet for at han ikke er faren ja. Han håper at det er han som er faren - er ikke noe annet i verden han ønsker mer.

Eksen ble litt sjokka når jeg fortalte at jeg var gravid - jeg var hysterisk og på gråten- første tanken var å ta abort. Men, eksen ville ikke ta abort så lenge muligheten for at han var faren var rimelig stor. Ikke det - han hadde støttet meg uansett hva jeg hadde gjort.

Kompisen min, one nighteren, vet det ikke ennå. Vil vente med å fortelle det til jeg er 3 mnd på vei og offentliggjør graviditeten.

Eksen min vil ta en farskapstest uansett - og der støtter jeg han fullt ut. Hadde jeg vært i hans sko hadde jeg villet gjort det samme. Men, vi kommer ikke til å si noe til familiene våre om dette. Det er noe vi har tenkt nøye gjennom. Men,hadde vi vært veldig i tvil om hvem som er pappen hadde vi nok blandet dem inn i kaoset også....

Uansett, jeg skal holde dere oppdatert! Nå skal jeg ta meg en velfortjent ferie til Spania:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...