Gå til innhold

Trenger andres meninger!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjelder dåpen til lillegutt.

Vi har bestemt oss for å ikke be så mange...besteforeldre, oldebarn, tanter/onkler og faddere. Da blir vi ca. 30 stykker....synes det er passe, vi skal ha det hjemme.

Problemet er onkelen min (gammelonkel til gutten). Han er psykisk utviklingshemmet og lever i tro om at han blir invitert. I og for seg hadde det jo vært enkelt å bare invitere ham også (alle andre forstår jo det), MEN....

For det første blir det veldig mye styr med han...han fungerer utmerket, men han skjønner ikke å begrense seg, snakker mye og HØYT og kommer aldri til poenger. Han tar liksom over hele selskapet og det vet jeg ikke om jeg orker den dagen.

For det andre tror han også at resten av mine tanter og onkler er invitert, og kommer til å reagere på at ingen av dem er der. Da blir det plutselig mange flere å be bare for hans skyld.

Hva ville dere gjort??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke be han. Du kan be faddere og besteforeldre, onkler og tanter til barnet. Det er deres og gutten sin dag. Du kan forklare ham at dere skal kun ha de nærmeste, og så kan du be ham på resteselskap:)

Skrevet

Kanskje dere kan be han på kaffe og kaker bare?

Skrevet

Hadde tenkt å be han på etterselskap dagen etterpå da.....

Skrevet

Det er bare at jeg ikke får meg til å si det til han....må få faren min til å si det kanskje....han har ikke så mye respekt for meg egentli...han er jo trossalt en "voksenperson" i mitt liv

Skrevet

Da gjør du det. Dette ordner seg. Du må bare bestemme deg for hvem du vil invitere, og stå for det valget du tar. Han kan ikke bli sur for det. Han får jo kake dagen etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...