Vinterbaby+Sommerbaby Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Jeg er lærling, hva slags støtte får jeg? får jeg både foreldre penger og fødselsstipend? har samboer...
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 det lurer jeg også på...så dytter litt for deg/oss jeg. (har fått engangsstønad, å lurer også på om jeg får fødselstipend i tillegg)
Tigermor. Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Hei hei =) Jeg er også lærling, og såvidt jeg har forstått så får vi både fødsels/foreldrepenger og fødselstipend ifra lånekassen =) Det blir jo endel penger da!! Fødselstipend er ikke behovsprøvd og derfor får vi det i tilegg til fødselspengene våre ifra arbeidsgiver. Forutsetningen for å få fødselstipend er at vi hadde krav på lån/stipend før fødselen. (dvs ha studert/vært lærling i 6mnd før fødselen)!
SallyAnn Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Jeg var lærling første gang jeg hadde førdselspermisjon, hadde også samboer. Jeg hadde ca. 7000 kr utbetalt pr. mnd. i lærlingelønn og hadde fullført ca. 1,5 år av læretiden da permisjonen startet. Fikk utbetalt det samme beløpet fra trygdekontoret i permisjonstiden. Fikk ingen ting fra Lånekassen.
Tigermor. Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 SallyAnn: Fikk du stipend/lån før du gikk ut i fødselspermisjon da? Jeg fikk studielån i fjor da jeg var lærling, og har søkt på ny nå, oppfyller kravene til å få lån. Og så lenge jeg har krav på lån så blir det omgjort til fødselstipend etter at jeg har fått barnet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå