Anonym bruker Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Hvordan går det som regel med barn som fødes i uke 30? ligger de lenge på sykehuset, og får de ofte hjerneskader osv?
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Det er vel ingen fast regel på hvor lenge de ligger ¨på sykehuset, men i noen tilfeller vet jeg at de har blitt liggende i 2 mnd.. De er jo veldig fortidlig født da, så sjansen for hjerneskade er jo der, men verre med lungene og nyrene til babyen. Lungene er visst ikke helt ferdige før i utgangen av uke 37. Må antakelig ha mye hjelp til å puste.
prøvekluten+3små Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 ..nå skal man huske at de redder barn helt ned i uke 23 da,så en som fødes i uke30 har da vel relativt gode sjanser skule en tro..jeg kjenner to som har premature barn,den ene født i uke 26,den andre nettopp i uke 30..begge er i dag friske fine unger uten varige men det står på min sånn svangerskapskalender på babyverden(den oversikten man får opp når man regner ut termin) at rundt 8 juli for min del,om ungen skulle bli født da,så overlever 9 av 10..jeg vil vel da være en 27 uker på vei..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Syns jeg leste i svangerskapsboken at barn som fødes i uke 25-26 har 50% sjanse for å overleve. Etter det bedres sjansene for hver dag barnet er i mors liv. Husker ikke helt om det var uke 25 eller 26.
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Jeg fødte mine tvillinger i uke 31+5 og det gikk forholdsvis greit det. Selvfølgelig kan det bli komplikasjoner noe som vi fikk erfare. Men det viktigste av alt er at det går greit nå. Selv om vi ikke har noe garanti på hvordan det vil gå senere, men det har jo ingen. Vi var på sykehuset i over 5 uker + permisjon i 1-2 uker. Tror ikke du skal være redd for å føde i uke 30 +. Norge er jo en av de flinkeste når det gjelder premature barn. Masse lykke til ihverfall =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå