Aylinah Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Slal ditt en uke nå u slutten av juni...Non som har vært der og kan gi noen tips til steder en bør se der )
VinterSol+2 Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 gå på oppdagelsesferd i gamlebyen og finn dine egne favorittsteder se slottshagene! den jødiske gravplassen blacklight-theatre (veldig morsomt figurteater, masse humor!) brukskunstmuseet ta trikken til de mer østblokklignende områdene, for å se det også (og mye billigere shopping..) deilig by!
Gjest Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Jeg har vært i Praha. Mye fint å se der. Anbefaler å se gamlebyen der. Jeg og min mann forlovet oss på min 24-årsdag, 7. august 1999. Fire dager senere så vi total solformørkelse i Østerrike.
Aylinah Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2007 Hehe takke for god tips jenter,skal skrive ned her ) Ja,jeg er redd det eneste jeg får på meg uansett er sandaler,så hehe..Jeg passer nok greit inn på hotellet der nede ja )
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 18. juni 2007 #7 Skrevet 18. juni 2007 Jepp, Praha er en nydelig by!!! Vært der to ganger... Gamlebyen er jo selvskrevet...d er i gå-avstand fra de sentrale handlegatene...Der ligger d gamle rådhuset og D astronomiske ur bl.a.... Anbefaler og å se St.Vitus katedralen, og festningen oppe på høyden... En båttur på elven er og kjempefint, vi tok en på kvelden m middag og musikk Kjekt Også anbefales d å se Wallensteins hage...er litt vanskelig å finne inngangen, men absolutt fin Hvor mange dager skal dere være der?? d er absolutt billig å reise m kollektivtrafikk, anbefaler å kjøpe et tre-dagers kort...da kan dere ta så mye trikk, t-bane og buss dere bare vil...er hvertfall utrolig lett å komme seg rundt...
Aylinah Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. juni 2007 Ooh,det hørtes romantisk ut med båt tur og atedraler hehe Vi drar den 28 og skal hjem igjen den 5 vi da ) Skal ligge på et hotell som heter u prince,et helt sinnsykt flott hotell iallefall ) Midt i byen visst nok,vi ringt ditt og fikk høre det var det hotellet med best beliggenhet,så jeg stor gleder meg ) sakl skrive ned alle tips på steder og sånt her..Greit å få med seg litt da.Blir første utelands turen min siden jeg var 4år,så føler det er velfortjent )
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 18. juni 2007 #9 Skrevet 18. juni 2007 GLED DEG MASSE!!! Jeg SKAL tilbake til den byen uansett...forelsket meg i den da jeg var der første gang Glemte forresten å si Karlsbroen!! Tar den som en selvfølge, da den binder sammen gamlebyen m andre siden av elven (den siden katedralen er på...) he he...er den eneste broen i byen som kun er for fotgjengere...her er d flotte statuer bl.a... Første gang jeg var der hadde vi norsktalende guide m oss rundt, utrolig lærerikt...så da jeg var der et år senere fungerte jeg som guide... Anbefaler deg å søke på google og finne reiseguider og gode tips om byen der... God tur, misunner deg masse!!
Aylinah Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2007 ÅåÅÅ gleder meg bare mere og mere jeg nå..TuUuuusen tak for at du/dere har delt med meg her hehe...Den turen her må jo bare bli bra den,ingen som har noe negativt å si hehe ) Skal jaggu google litt å jeg ja,kjekt å noen til å vise en litt iallefall )
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 18. juni 2007 #11 Skrevet 18. juni 2007 Bare hyggelig Håper du får en like positiv opplevelse av byen som jeg (og alle jeg kjenner som har vært der) har fått
Aylinah Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 18. juni 2007 Hehe hittil lover det jo godt ) bare det å dra utenlands for meg er helt supert (gøy å få brukt passet mitt) hehe
boble <3 Skrevet 19. juni 2007 #13 Skrevet 19. juni 2007 Oj det hotellet er KJEMPE fint. Har ikke sett rommene da, men de har en fantastisk takterasse med cafe, ser rett ned på den astronomiske klokken. For å komme opp dit tar man glass heis og alt så super bra ut. Ligger virkelig mindt i smørøyet:0)
enpå3ogenpå1 Skrevet 19. juni 2007 #14 Skrevet 19. juni 2007 finnes vel masse reisetips om Praha i Aftenposten. Ellers vil jeg tipse deg om å kjøpe Gatelangs Praha - den er kjempefin!!!! Praha er en fantastisk nydelig by, det er bare å glede seg. Gå litt utenom turistfellene for å spise (og drikke for den som kan det...) Åh - jeg og vil reise dit igjen :-)
Aylinah Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 19. juni 2007 Ja,vi fikk høre fra en arb.kollega av samboern min som har famili der nede at du fikk ikke tak i noen bedre hotell en u prince hehe,så jeg har virkelig begynt å stor glede meg. Og alle jeg har spurt er jo kjempe positive til praha,hehe det her må jo bare bli bra )
enpå3ogenpå1 Skrevet 19. juni 2007 #16 Skrevet 19. juni 2007 det jeg synes var negativt (og hørt av flere) er at folk der har en tendens til å ikke være de blideste (bortsett fra på hoteller da) og at det er endel tiggere der. Men det er jo bare å overse!!! Og pass på veska på torvet i gamlebyen, særlig når klokka slår og klokkespillet går. Da står alle turistene og ser på det (på rådhuset) og det stjeles over en lav sko. Så vær obs på det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå