Gå til innhold

Tissetrekk til dyner


Gakk-gakk

Anbefalte innlegg

Hvor får man kjøpt det? Noen som vet?

Jeg har to som tisser i sengen nesten hver natt. Dynene og overmadrassene holder på å gå i oppløsning av all vaskingen... Vet dere om andre lure produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det finnes, har i hvertfall aldri hørt om noe sånt. Det beste hjelpemiddelet man kan bruke for å beskytte pysj, dyne og sengetøy er bleier. Hvor gamle er barna dine? Du vet at man kan få bleier på blå resept til sengevætere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Mayken. Det er jo meningsløst å skulle vaske sengetøy hver eneste dag og attpåtil for 2 barn når det finnes bleier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 5 og 7 år. Gutter. Det er vel litt typisk at gutter er litt treige med å slutte med dette her :)

 

Ja kanskje jeg bare må begynne å bruke bleier igjen... De liker det ikke, men...

 

Skal undersøke litt til.

 

De bruker tabeletter vi har fått hos legen som gjør at de lettere klarer å holde på vannet. Men vet ikke hvor effektive de egentlig er..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de prøvd å sove med bleie på seg, eller sier de bare at de ikke vil? Det kan faktisk være at de nekter fordi de tror at dere forventer at de skal si nei "fordi bleier bare er for babyer liksom", og at de ved bleieslutt har fått høre at "de er så store gutter" og ikke kan bruke bleier lenger. Det finnes jo nå sengevæterbleier å få kjøpt til litt større barn som ser ut som truser med motorsykler og det hele på som du kan kjøpe til dem. Dersom du klarer å overtale dem til å prøve, så skal du ikke se bort i fra at de finner ut at det ikke er så dumt å sove med bleie på seg allikvel. Dessuten gjelder det jo begge to, så de har ingen grunn til å være flaue overfor hverandre heller. En annen ting er jo om de i det hele tatt skal få bestemme dette selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg vil bare få komme med et lite innslag fra sidelinjen her, da jeg selv var sengevæter som barn, fram til jeg var 8år...

 

Det var en grusom periode av livet og jeg kommer aldri til å glemme det... jeg ble selv plassert i bleier igjen når jeg var 6år etter mange måneder med å prøve uten.. ikke bare føltes det som et enormt nederlag for jeg trodde dermed automatisk at dette betydde jeg aldri kom til å slutte å tisse på meg om natten, men et annet ENORMT problem var den store reddselen for at lekekameratene mine skulle finne ut at jeg brukte bleier,slik som babyer gjorde..og dette hang med meg i MANGE år etter at jeg var sluttet med bleier om natten... selv så seint som i 15års alder kunne jeg fortsatt drømme at jeg måtte sove med bleier, og at alle jeg kjente pekte og lo...og natten før konfirmasjonen min drømte jeg at bunaden jeg hadde fått løsnet i livet så stakken datt av og der sto jeg midt i min egen konfirmasjon i bleier!!! Så det å ta på et barn bleier igjen når det allerede har sluttet kan skape traumer i mange år!!!

 

På Ikea får man kjøpt madrassbeskytter, eller "tisselaken" som noen kaller det, i metervare, hva med å sy dynetrekk av det?

 

Jeg hadde mange episoder der mamma til slutt ikke klarte å holde inne med sin frustrasjon og skjelte meg ut etter noter, for på den tiden jeg var sengevæter ble man i 9 av 10 tilfeller vurdert av legene som "bare trassig"... hos meg lå problemet i slapp muskulatur rundt blæren og jeg måtte trene den opp igjen ved hjelp av knipeøvelser og akupunktur...men dette ble jo ikke funnet ut av før etter at jeg hadde begynt på skolen...da hadde både jeg og mamma allerede begynt å grue oss til leirskoleturen som er i 6.klasse...hvor normalt er det liksom?

 

resultatene begynte å melde seg ikke lenge etter at trening og akupunktur var begynt på, og stakkars mammaen min brast totalt i dårlig samvittighet for alle de gangene hun hadde kjeftet på meg i frustrasjon...for da så hun at det var ikke trass eller giddaløshet..

 

så tenk nøye over hva konsekvensene kan bli om du begynner med bleier på barna dine igjen...konsekvensene kan bli annerledes enn du tror...det er mye som foregår i tankerekkene på et barn.........

 

håper dere får nøstet opp i problemene og sønnene dine kan nyte tørre netter som oss andre... :D

 

ps: andre ting som IKKE virker:

laken med alarm som hyler når barnet tisser, den eneste som våkner er du selv...

 

dette har vært tunge minner å hente fram og skrive ned, så jeg håper de har gjort litt mer nytte enn bare å få meg til å gråte..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man snakker om eldre barn kan det være psykiske forhold som gjør at man tisser på seg. Jeg husker enda godt da jeg var 12 år og fikk latterkrampe og tisset meg fullstendig ut. Ikke særlig morsomt overfor venninnene mine.

 

Innlegget ditt er en tankevekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du har så dårlig erfaring med bleier.

Men det jeg tenker er det bedre da at de "oppdager" at senga er klissvåt, eller at en bruker bleier?

dattera vår brukte bleie når vi var borte når vi holdt på med opplegget til barnelegen (se eget innlegg), nettopp fordi det var lettere å skjule. Men nå hadde ikke hun sluttet i den forstand, nettopp fordi jeg ikke så poenget i å slutte med bleier når de var våte.

 

Barn er forskjellig, det som virker for ett er nødvendigvis ikke løsningen for et annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

Hei.

Har gutt på 8 år med samme problem. Det er IKKE uvanlig ifølge legen. Og det finnes både tisselaken(jeg kjøpte på Kid) og dynebeskyttelse(apotek1) og trekk til pute. Min gutt har brukt DryNight sine bleier,(de er fra 4-7 år og 8-?)og kladder fra samme merket. D var litt mer OK når han fikk se at det ikke var babybleier,men til store gutter. Når de er fylt 8 år får du bleier og kladder på blå resept. Hvis du lurer på noe er det bare å ta kontakt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte 2 til jenta vår på Apotek 1, så hun hadde et skift. Disse tåler ikke tørketrommel. Hos oss ble flere dyner vasket ihjel før vi oppdaget dette trekket, selv om hun brukte bleie. Det gikk rett igjennom. Dette kan føles litt klamt, men du verden så mye vask det har spart oss... 

https://www.apotek1.no/produkter/dynebeskytter-140x200cm-hvit-1stk-944548p

Anonymkode: 6340c...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...