Little miss sunshine Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Er det bare jeg som prøver å gi tulla mi tran? Synes alle jeg snakker med gir d-dråper. Hun tar tran greit, ikke noe gråting, gulping etc. Men det er jo et søl. Tips til å få tran? Synes skje gir mye søl? Noe som tar bort tran lukt av klær ?(har alt kastet en pysj) Hun er 2 mnd og jeg vil jo ikke at hun skal lukte tran.
skilpaddemamma Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 du kan gi det i en sprøyte, da er det lettere og styre det inn i munnen.
hurra og hei! Skrevet 18. juni 2007 #3 Skrevet 18. juni 2007 Vi gir tran når hun ligger naken på stellebordet, så slipper vi flekker på hennes og våres klær.
Shabby Cheap Chic Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Jeg holder en klut under haka hennes når jeg gir tran jeg.. tran på klærne har gått bort i vask her...
Divinity Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 her får hun det inn med doseringsprøyte. Hun har nettopp begynt da, så hun får 1ml så øker vi gradvis opp til 5. Om babyen din gulper masse, og du får tran overalt. Skal de vist selge en tran, jeg vet de har den på safari, uten lukt og fiskesmak. Kusinen til jenta mi går på den, og hun elsker den. Den setter hverken farge eller lukt..
Mamsen til Silje Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Har gitt med skje hele tiden og går veldig fint. Har smekke eller klut under haka eller hun er naken på stellebordet f.eks. rett før hun skal bade. Hun syns det er godt og smatter det i seg. Er 4mnd nå og har gitt med skje hele tida. Gir det på kvelden så slipper vi lukta om det skulle bli søl.
Har byttet nick ! Skrevet 19. juni 2007 #7 Skrevet 19. juni 2007 Når hun var mindre ga jeg tran med skje under stell, så slapp vi søl på klærne. Det kom dessuten sjelden ut igjen, hun liker det tydeligvis. Ett tips er å gi tranen med skje, også blåse babyen lett i ansiktet. Da svelger de =) Nå er hun 9mnd og får den til lunsj, siden hun liker deg og derfor svelger det uten søl.
Little miss sunshine Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. juni 2007 Takk for alle gode råd. Jenta mi gulper ikke så mye, så det er greit. Blåse dem i ansiktet har jeg aldri hørt om, det skal vi prøve når vi gir tran neste gang. Godt å vite at det ikke bare er jeg som gir tran
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå