Gå til innhold

Svigers fra utlandet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

En ulempe ved å være gift med en fra et annet land er at svigerforeldre bor så langt fra og at barna har ikke mulighet til å bli skjent med dem. Ønsker at svigerforeldre bodde her i Norge så vi kunne ha hatt det lettere. Det at foreldrene hans bor lang fra og at de ikke har mulighet til å bli skjent med barne sitt plager mannen min og jeg tror han blir litt sjalu av og til når foreldrene mine koser med barnebarnet. Har noen av dere opplevd dette? Jeg forstår mannen min men vet ikke hvordan jeg kan hjelpe han! Han er en snill og kjærlig ektefelle for å ha sagt det også:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er ikke så lett det nei! Når mannen din ser at foreldrene dine koser med barnebarnet så skulle han sikkert ønske at hans egne foreldre også kunne det samme, mannen min tenker også sånn, selv om han ikke akkurat er sjalu.

Jeg syns også det er veldig trist at foreldrene hans bor så langt unna, da får jeg jo egentlig aldri bli ordentlig kjent med svigerforeldre, så må si jeg misunner de som har svigerforeldre=) men det som er mest trist er jo at datteren vår ikke får sett dem så ofte, og det er nok vanskelig for dem som får sett sitt barnebarn så sjeldent! uff tror ikke jeg hadde klart det!

Skrevet

Jeg sliter litt med dårig samvittighet for at de ikke har sett lillgutt på 15mnd enda. Men det er så dyrt å reise og ikke bare bare med en liten unge og klima/bakterier der nede.

Mannen min er ikke sjalu på min fam, men jeg vet han ønsker at moren skal få se barnebarnet sitt.

Vi sender bilder og video og de ser han på web cam, men det blir jo ikke det samme.

Har du snakket med mannen din om hans følelser? Er det utelukket at dere reiser dit/at de kommer hit på besøk?

Skrevet

Kansje ordet "sjalu" passer nok ikke akkurat men han ønsker det sterkt. Vi har planer om å reise ditt neste år men skal være der bare noen uker og det hjelper ikke mye. Men,men det går an å sponse dem hit i fremtiden når øknomien blir bedre....

Skrevet

Det hjelper jo litt da! Da får de se barnet deres og være med dere de ukene :)

Men sånn å følge opp i dagliglivet og bli ordentlig kjent med de, jeg skjønner det må være vondt når de ikke får muligheten. Jeg sleit skikkelig med tanker om dette da gutten min ble født, men nå så tenker jeg at det er sånn det er fordi vi har valgt å være sammen, mannen min og jeg.

Skrevet

Men jeg ønsker veldig at de skal få sjansen til å bli kent med han før det er for sent. Svigerfar døde jo i fjor, men han hadde heldigvissett gutten vår på web cam og bilder da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...