OnlyMe Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Blir det for mye med navn,mellom navn, etternavn og etternavn? Har alldri tenkt over det før at det kan bli i meste laget. Har fire navn selv, og jeg bruker jo bare forbokstaven og det siste etternavnet til vanlig... Men hva tror dere?
Ladybug~N&E Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 tja... om det er fire navn som går godt sammen så er det vel bare fint vel;)?? kan bli tungt vis dere skal bluke alle 4 til vanlig da, eller om det skal være: Ola R.S Hansen f.eks. er jo uansett opp til deg;) Vår baby får bare ett av hvert men det er fordi vi ønsker et fint navn som står sterkt alene og etternavnene våre er såpass like at det vil bli latterlig om vi tar med begge!!
Fløffy Skrevet 19. juni 2007 #3 Skrevet 19. juni 2007 Vi kjører kun ett fornavn og begges etternavn (vi er gift og har mitt etternavn som mellomnavn begge to) Synes det blir langt med 4 navn som jeg har selv. Hva er vitsen med et navn som man bare bruker forbokstaven på liksom? Men det er jo selvfølgelig individuelt. Når det ikke lenger er plass til alle navnene på offentlige skjema er det i alle fall tid å stoppe ;o)
Mamma til snart 4 Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 jeg og sambo er ikke gift, å i tillegg så skal jenta vår får to navn, men vi skal bruke begge etter navnene. . er egentligt opp til dere selv, tror nok det blir en vanesak uansett hvor mange navn barnet får=)
Gjest Skrevet 19. juni 2007 #5 Skrevet 19. juni 2007 Jeg har hatt fornavn + mellomnavn + mellomnavn (etternavn) + etternavn. Jeg tok bort det ene etternavnet mitt for 2 år siden. Har alltid synes at det har vært for langt med 4 navn (når jeg vanligvis bare bruker 2 av dem)
Lykkeliten og jeg Skrevet 19. juni 2007 #6 Skrevet 19. juni 2007 Etter at jeg giftet meg i høst så har jeg 4 navn: navn-mellomnavn-pikenavn-nytt etternavn. men jeg bruker bare fornavn og det nye etternavnet til vanlig. Så gutten vår får bare fornavn og vårt felles etternavn. men hadde vi ikke vært gift, hadde han fått begges.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå