Gå til innhold

Hva inspirerte deg da du skulle finne navn til barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sambo ville ha med Sarah, likte det ikke så godt med engang pga alle heter jo det, men når snuppa kom til verden, så var hun liksom Sarah

Også ville jeg gi henne et mellomnavn, valgte da Kamma, noen som er et veldig sjeldent navn, men grunnen jeg ga henne det navnet var pga min farmor hette det..

Skrevet

Favorittnavnet mitt + mammas navn.

Jeg fikk velge jente, han gutt.

Skrevet

Var på kirkegården for å pynte far sin grav.... gikk gravid og så litt på navn på di andre gravstøttene. DER så jeg Leon, en gammel mann fra 1800-tallet. Gud da bestemte jeg meg og samboer var kjempefornøyd med navnet.... Løye å tenke tilbake på. Kom på d nå da jeg såg innlegget...

Skrevet

Jeg fant også et navn på en gravsten som jeg likte, men da jeg sjekka ut på ssb viste det seg at det kun var 4 i Norge som hadde det navnet og da kuttet jeg det ut. Så sært navn skulle ikke min gutt ha.

Leon er veldig fint navn, synes jeg.

Skrevet

Hvilket navn var det...? nysjerrig.....

Skrevet

Hehe, ser det er flere som fant navnet på en gravsten! Jeg fant Tea Oline på en gravsten jeg passerte hver dag på vei til skolebussen i 96/97. Bestemte meg en gang i løpet av det året av en evt datter skulle få det navnet, og da hun endelig kom nesten 10 år senere fikk hun det, bare at vi valgte h i Thea.

Sambo likte det ikke, men jeg trumfet det gjennom ved å love at han skulle få velge guttenavn.

DOm det skulle vise seg at vi ventet gutt sa han på tull at han skulle hete Theodor Oliver, hehe=) Og da gutten litt senere kom ble han hetende Theodor!

Skrevet

Mannen min hadde hatt guttenavn klart siden han var liten. Hans sønn skulle kalles opp etter hans farfar. Heldigvis likte jeg navnet veldig godt, og han ER det navnet.

Nestemann blir verre med. Men har tenkt meg en tur på kirkegården...

Skrevet

......Leste dødsannonser....Så det ble Linnea Elise;o)

Jeg nevnte Linnea-navnet til mannen og han likte det også,men vi var innom 1000-vis av navn før vi endte på det.Elise tok jeg med etter farmoren min:)

Skrevet

Vet du.....min gode oldemor het Såve.:-)

Lurte litt på å bruke det,men tok heller etter min mormor og hans mormor.

Skrevet

Hvis det ble gutt så skulle gutten kalles opp etter gubben.....

Så gubben ville at hvis det ble jente så skulle hun kalles opp etter meg... Det var 1 navnet...

Det 2 navnet betyr "bringer seier" , vi mistet 3 før hun kom, så et navn som betød seier syntes vi passet bra

Det 3 navnet kom etter fødselen...på føderommet..... vi var lykkelige for å ha fått snuppa vår og plutselig ringte det og tikket inn meldinger på tlf til gubben om at ei i familien hadde gått bort..den siste i hans fars side av familien (faren til gubben gikk bort før han ble født så bestemoren og grandtanta betød utrolig mye for han.. det var grandtanta som gikk bort..) så vi ville hedre henne ved å gi snuppa vår navnet hennes også..

Skrevet

jeg pløyde gjennom topp-10 listen, og bestemte meg for å holde meg UNNA de navnene.. ;)

bare fordi jeg synes det virker kjedelig å hete det samme som "alle andre"..

også tittet jeg i slektsbøkene.. valgte fornavn fra min tipp-oldemor, som er så sjeldent at ingen har hørt om det, samtidig som det er utrolig fint.. og mellomnavnet valgte vi fra mormoren til sambo. også utrolig fint..

også var jeg veldig nøye på at fornavn - mellomnavn - og - etternavn skulle klinge bra sammen.. at det fulle navnet ble lett å uttale. verste man hører er jo navn som ikke høres bra ut sammen. Aleksander kristoffer, Karianne Lise. huff.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...