snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Aflurax er et tyggetablett-preparat mot halsbrann og sure oppstøt... Siden jeg plages fælt av dette som gravid har jeg prøvd det meste. Og det meste funker ikke/har forbigående og kortvarig virkning. Fikk anbefalt Aflurax hos en farmasøyt, men dette Apoteket har sluttet med produktet. Var på et annet apotek, som hadde en pakke igjen, og skulle slutte (husker ikke om det er samme kjeden). Ekspeditøren visste ikke hvorfor de ikke tok det inn mer, eller om produktet var ute av produksjon. Søkte på "Alflurax", og "Ferrosan" som lager disse, på felleskatalogen, uten resultat. Er det ikke et legemiddel? Hva er det da? Noen som vet grunnen til at apotekene slutter med det? Eller hvorfor det er vanskelig å finne ut noe. Har dere hørt noe?
doffine Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 Det kan hende det har gått ut av produksjon. Og da skal det komme en erstattning for dette produktet... Utgåtte produkter står ikke i felleskatalogen:-(
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2007 Nei, men de budre vel stå under "utgåtte preparater 2007, 2006, 2005" osv? Dersom de har stått i felleskatalogen... Eller? Skjønner ikke helt.
doffine Skrevet 18. juni 2007 #4 Skrevet 18. juni 2007 Jo er ganske enig.. Men det kan hende det er på vei ut nå, og felleskatalogen blir ikke oppdatert hele tiden tror jeg. Kan du ikke finne nummeret til firma og ringe de direkte? Søker du på firma så får du opp et telefonnummer og adresse til hovedkontoret.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. juni 2007 Selvsagt kan jeg det. Kjøpte den siste pakka på ene apoteket. Funker dette så ringer jeg og roooper: SEND MER!
Mor til en stor og en liten Skrevet 18. juni 2007 #6 Skrevet 18. juni 2007 På babyverden sine sider står det at de er et kosttilskudd....
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2007 OK... Hmmm, kanskje helsekost fører det da?
yret Skrevet 18. juni 2007 #8 Skrevet 18. juni 2007 Jeg vet ikke hvorfor Aflurax ikke står i Felleskatalogen, men jeg fikk anbefalt dette produktet av min jordmor. Det skal være helt uproblematisk å bruke for gravide, og jeg knasker Aflurax flere ganger daglig. I Oslo er det kun Apotek1-kjeden som har disse tablettene. Har ikke hørt noe om at de skal gå ut av produksjon.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2007 Har knasket to i kveld - uten å bli oppkastkvalm og uggen av grufull smak og konsistens (slik gaviscon, link og novaluzid gjør meg...). Faktisk har det stilnet også. Skal legge meg nå (snaaart), så ser jeg hvordan det går i liggende stilling! Så er det bare å løpe til Apotek1 og sjekke hyllene i morgen.
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2007 TAKK yret_ fødeklar...
smuffe og fruen Skrevet 19. juni 2007 #11 Skrevet 19. juni 2007 Er det et registrert preparat da`? Det er en del uregistrerte preparater som anbefales både av lege og jordmord, men disse står ikke i felleskatalogen desverre. Du kan spørre på apoteket direkte dersom det er reseptfritt, eller en helsekost om det er et helsekostpreparat.
Gorgoroth*Lever farlig* Skrevet 19. juni 2007 #12 Skrevet 19. juni 2007 Mulig det ikke står i felleskatalogen fordi det er et naturmiddel:)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 19. juni 2007 Sjekket flere apotek nå, og de fører det ikke lengre! HJEEELP - dette funka jo...
Tropiskjuice Skrevet 19. juni 2007 #14 Skrevet 19. juni 2007 vor er det du bor?? jeg skal til byen nå(oslo) og kan godt kjøpe noen pakker til deg og sende i posten vis du vil??? vis jeg finner det da =) tnkte og kjøpe et par pakker til av det selv.. men da må du svara før kl 2 for da tusler jeg =0)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #15 Skrevet 19. juni 2007 Ferrosan, firmaet som lager dette, opplyser om at de ikke produserer det lengre!!! Fjernet fra assortementet pga for lite salg... Og her går jeg og gulper magesyre så tårene spretter. HULK!
Tropiskjuice Skrevet 19. juni 2007 #16 Skrevet 19. juni 2007 jeg kjøpte det i forige uke.. merkelig.. men vis jeg finner det vil du ha noen pakker da.. jeg fant det forige onsdag og skal se om jeg finner de igjen =)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 19. juni 2007 Forfatter #17 Skrevet 19. juni 2007 Ja, ja ja! Om du kommer over, kan du sende meg en privat melding, så dealer vi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå