Gå til innhold

Er det dyremisshandling å koke krabba levende???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte le litt når jeg så et innslag om dette på nettavisen, for i butikken for over et år siden handlet min venninne dette og jeg ironisk demonstrerte i butikken hvor ille dyremisshandling dette var og ikke rart min venninne gikk under ordet "brutal" siden hun gjorde dette.

Heldigvis skjønner min venninne ironi og kassadama=), men ironisk nok er dette et tema nå.

Jeg som ikke liker sjømat noe særlig bryr meg egentlig ikke så mye men jeg spørr,

ER det misshandling å KOKE krabba levende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ville du selv likt å bli kokt levende da?

Skrevet

Hvordan jeg selv ville likt å bli kokt LEVENDE he he litt forskjell på mennesker og krabber da men men ??????????????????

Hva mener du egentlig,????? tror ikke dyr ville likt å bli kokt levende eller??????

Skrevet

Klart det er. Krabba er vel et dyr, og man koker den vel ikke akkurat av sitt hjertes godhet.

Men jeg synes det er helt ok, altså.

Skrevet

Joda, det er sant. Men krabba er jo et levende og tenkende vesen det oxo. Jeg har aldri ville kokt noe levende. Bare det jeg mener!

Skrevet

Jeg stemmer for at vi bedøver den først....................hehe.

Neida, jeg synes det er helt greit. Det går fort og greit og smaker nydelig etterpå. Om det gjør meg til en krabbemorder? Javisst......................hver sommer, med glede!

Skrevet

Jeg leste.....................og ble ikke så veldig mye klokere.

Klart vi må tenke på hvordan vi avliver dyr, men jeg må si jeg aldri har vurdert kokingen som pining. Det går fort og greit...................krabbene dør fort.

Skrevet

Dyrevernere og Hamas har et par ting til felles.

Når man kjemper for en i utgangspunktet god sak, men overdramatiserer så til de grader og blir ultrafundamentalistiske i sin framferd, ja, så fører det sjelden til at man får økt oppslutning om saken sin.

Skrevet

det vil jeg kalle dyremishandling ;-( Men de visste jo ikke bedre....

Skrevet

Hvem visste ikke bedre?

Skrevet

Man har lenge trodd at fisk ikke kjenner smerte fordi det har et nokså enkelt nervesystem. Senere forskning gir klare bevis for at fisk føler smerte når gir det en injeksjon med...hva var det nå det var...i leppene.

Man har siden 1960-tallet visst at sjøsnegler kan lære seg klassiske unngåelsesresponser ved elektrisk sjokk. Så hvorfor man spør seg om krabber og fisk kan føle smerte, ettersom de er langt mer kompliserte skapninge enn en snegle, er meg en gåte.

Konklusjonen må jo bli at det er dyremishandling.

Skrevet

Hva skjer forresten om man koker nydød krabbe?

Skrevet

De som stappa levende krabber i frysern.

Skrevet

Spørr = spør

Dyremisshandling = dyremishandling

Skrevet

Å koke krabbene levende er en grusom handling ja.. foreslår forøvrig et nakkeskudd på rekene også før vi koker dem..

Skrevet

Nå var det vel egentlig ikke akkurat kokingen av krabbene som var problemet. Såg dette på God Morgen Norge. Det dem snakket om hvar en kock som hadde fortalt om hvordan han kokte buljong på krabber. Da hadde han sagt at han knuste dem først og så stekte han dem for då slenge de i gryta. Noen var døde andre halvdøde. Som jeg skjønte det var det denne prossesen man reagerte på. Kan kanskje være litt enig i at det hørtes unødvendig rått ut.

Skrevet

Heheheehe jeg mener at det IKKE er dyreplageri.Hva med hummer da? Ingen som har tenkt en tanke på den da? Den å kokes vet dere...

Jeg synes det er en av de mest humane måtene å avlive et dyr på.

Det man skal gjøre når man koker skalldyr er å dyppe hodet nedi først, da dør det med en eneste gang. Tenk på andre dyr heller hvordan de blir avlivet før spising...

Skrevet

Hadde gått fort og greit å koke deg også faktisk..

Skrevet

Det stemmer, Cat, jeg så det innslaget. Selv damen som representerte anmelder (husker ikke hvilken organisasjon hun tilhørte i farta) reagerte ikke på selve kokingen, det var prosessen i forkant som var anklagepunktet.

Skrevet

Akkurat som om dine innlegg er interessante..

Fysj.. du som pudrer ungen din så dere kan få tatt et fly selv om ungen har smittsom sykdom og så ler du og skryter av det etterpå..

stakkarslig..

Skrevet

Uansett hvor hardt jeg prøver så finner jeg ingen sammenheng mellom å pudre og krabber, så vidt ingen pudrer krabbene da!

Jeg kan heller ikke skryte på meg å kokt værken krabber eller barn levende for krabber liker jeg ikke.

Så må jeg takke for at du svarer da for det viser hvor ivrig du virkelig er i mine tråder hihi.

Takker å bukker, men denne tråden omhandler krabber så tror du har misforstått denne tråden. Prøv igjen senere

Skrevet

Kall meg en sart sjel, men jeg må faktisk "avlive" krabba først og så koke...ellers klarer jeg ikke spise. Det tar jo ikke så mye lengre tid :)

Skrevet

Jeg synes vi skal ta med krabbene til veterinær og avlive dem med giftsprøyte før vi tar dem med hjem og koker dem... eller..?

Skrevet

ok, det blir nakkeskudd på krabba også da, det er iallefall humant..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...