Gå til innhold

Noen andre som har opplevd dette ? ang hofter ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg går eller står . føles det av og til som bare hoften glipper ut av det og svikter helt... har hatt det sånn de siste to dagene ? !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Au, au, isj - høres jo veldig bekkenløsningaktig ut!

Hadde mye "smelling i bekken og hofter sist, mest i senga om morgenen. Det var relatert til BL.

Skrevet

ja men ikke hatt det tidligere,bare nå siste to dager , 12 dager før termin, hadde no liknende med han første også..

og ja , det er jævlig vondt å må liksom vrikke på hofta for å få det i orden ijenn

Skrevet

kjenner godt igjen den der hofta ja!

hadde BL i andre halvdel av svangerskapet, men i de siste 2 mnd så hadde jeg dette problemet i hofta på venstre side......skikkelig skummelt, fordi det kommer så brått på. JM sa til meg at jeg var nødt å bruke krykker på slutten for å ikke riskere å falle.

Tror det er noen nerver som "kommer i klem" i bekkenet/hofta, ikke noe særlig, men jeg kan trøste med at det har gått over etter fødseln:-)))

Skrevet

ok, ja for jeg har jo allerede seilt ned trappa her pga at hofta svikta....

Skrevet

Skjønner...

Alle gravide har jo løsere ledd. Vi produserer hormoner som påvirker leddbåndene. På den måten blir alle ledd i hele kroppen løsere og mer tøyelig. Heldigvis får de færreste veldig vondt, og man trenger ikke merke noe til det i det hele tatt. Men mot slutten blir man gjerne tyngre, eller litt mindre mobil, og da er det lettere å stivne til. Derfor hender det at det knepper og smeller, eller som du: føles som om det hele går ut av ledd. Spurte fysio om dette nylig...

Det er ikke farlig, bare ubehagelig og oppleves som litt dramatisk.

Skrevet

Jepp - kjenner meg igjen ja. Da jeg var ca 6 mnd på vei med førstemann falt jeg sammen første gangen. Skulle hjem fra skolen og plutselig sviktet hoftene og jeg bare falt sammen på bakken. Nesten som når noen sparker deg under kneet, bare med smerter. Man har null kontroll... Hehe. Må le litt også da - for skoleveien der jeg gikk var jo bare helt øøøøde. Og jeg kom meg ikke opp igjen. Hehe. Lå sikkert der ett kvarter før det kom noen forbi og hjalp meg til bussen:o)

Håper jeg slipper bekkenløsningsmertehelvete denne gangen...

Skrevet

Åååh, så grusomt!

Fikk ilinger i hele kroppen her bare ved tanken. Huffrrrr...

Hold deg godt fast i gelenderet, fødeklar som du er.

Skrevet

Hadde akkurat det samme med hoftene ca de 2siste mnd før fødselen, masse problem. Visste ikke hvor mye som skulle til for å ha bekkenløsning..men da jeg var og skulle måle magen hos jordmor, klemte hun et sted og da var det så vondt..sånn var det hver gang. Da mente hun jeg hadde bekkenløsning, det var typisk for det visstnok. Så det har nok sammenheng med bekkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...