Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg..? (gjelder katter..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 4 små pusekatter har lagt ut annonse på zett.no om at de skal gis bort(ihvertfall 3 av dem). Men har ikke fått noen tilbake meldinger. Men det må jo finnes ett sted man kan levere uønskede katter? Jeg orker ikke ha dem hjemme mer...de er 8 uker. Vi skal jo ha baby og kan ikke ha en masse katter her...huff...hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, eneste er at du får "gruppe rabatt" på avlivning hos dyrlegen..

men det var neppe i den duren du tenkte!=)

finnes det kansje en slik omplasserings organinsjon i nærheten av der du bor?

Skrevet

var ikke akkurat avlivning jeg tenkte på... =) Så det er noe som heter omplasserings organisasjon...jeg visste ikke det. Så det må jeg undersøke. Takk =)

Skrevet

ja har tenkt på det også...tror nok jeg bør legge ut en annonse der også..=)

Skrevet

Jeg har aldri hørt om zett.no så jeg ville ikke gått dit for å sjekke noe i alle fall. De fleste kjenner vel finn ;o)

Skrevet

Er nok ikke det letteste å få gitt bort katter på denne tiden av året nei.

Når sant skal sies, så skal kattene egentlig være 12 uker før du gir dem bort.

Men her er et par linker du kan se på:

http://www.pusebo.no/

http://www.dyrebeskyttelsen.no/ (finn ditt nermeste kontor, og ta en prat med dem)

Var disse jeg fant i farten.

Lykke til da, og ha en fin sommer :)

Skrevet

du bør absolutt vente til kattene er 12 uker gamle... de fleste kattene som blir tatt fra moren før det har gått 12 uker sliter med å være utrygge, de har ofte problemer i forhold til hygiene, og de blir ikke "voksne" på samme måte som andre katter..

om det blir et problem å beholde de så lenge så hadde jeg ville putta mor og unger i fosterhjem til det har gått 12 uker..

Skrevet

Vi har pleid å sette inn annonse i lokalavisa... Og vi har aldri hatt problemer med å gi dem bort, til og med på sommeren..

Skrevet

trude mostue har en greie på facebook om omplassering av dyr. Husker ikke helt hva den heter men det står i ukens se og hør eller hjemmet. avisa pleier også å funke bra;)

Skrevet

kan prøve å sette opp lapper i matbutikkene i området og sette inn annonse i lokalavisa. men husk at kattunger ikke bør forlate moren før de er 12 uker gamle, det er først da de er avvendt og klare til å 'møte verden' :)

siden dere tydeligvis ikke ønsker flere kattunger, bør kattemor kastreres. det er mye sikrere enn p-piller, og billigere i lengden, og katten blir mer kosete og holder seg nærmere hjemmet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...