Strutsen har nå 2 gutter! Skrevet 18. juni 2007 #1 Skrevet 18. juni 2007 Hei dere kloke damer Sikkert noen som kan litt om permisjon ol. Har hørt at hvis man søker direkte fra NAV får man feriepenger bare for 12 uker, men hvis arbeidsgiver betaler ut permisjonspengene og får der refundert fra NAV opparbeider man seg feriepenger som normalt, altså for hele året/permisjonstiden. Er dette riktig?
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 18. juni 2007 #2 Skrevet 18. juni 2007 hoi,det hørtes rart ut,må sjekke d ut me arb.giver.. dytter litt her jeg,håper noen har svar
Strutsen har nå 2 gutter! Skrevet 18. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2007 Kjempefint hvis du sjekker med arbeidsgiver om du opparbeider deg feriepenger som normalt. Her er i hvert fall teksten fre NAV sine sider. Ikke særlig oppløftende: http://www.nav.no/page?id=328 "Du har rett til feriepenger for de første 12 ukene av stønadsperioden. Har du valgt foreldrepenger med 80 prosent ytelse får du feriepenger for de første 15 ukene. Dersom begge foreldrene har tatt ut foreldrepenger i de første ukene, deles feriepengene mellom dere." Er det bare meg som synes dette er drøyt, eller betraktes permisjonstiden som en slags ferie? Urettferdig hvis det er ulik praksis avhengig av hvem som betaler det ut.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2007 #4 Skrevet 19. juni 2007 Det stemmer at man bare får feriepenger for 12 uker (eller 15) dersom NAV betaler ut foreldrepengene. Jeg jobber i staten og får lønn under hele permisjon og opprettholder vanlig feriepenger opptjening. Og taper heldigvis ingenting. Det er ikke alle plasser hvor arbeidsgiver betaler ut lønn under permisjonen at man får feriepenger for hele perioden -så tror dere må sjekke dette med den enkelte arbeidsgiver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå